معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت:گوشت حاصل از مرغ در سن پایین از چربی کمتری برخوردار و در کاهش هزینه‌های بهداشتی نیز موثر است.
کد خبر: ۸۱۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 14 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت:طرح مرغ سایز، یک طرح ملی است که در سراسر کشور اجرا می‌شود و بر اساس آن، سایز و وزن مرغ‌ها در هنگام کشتار بر روی یک عدد مشخص که  پیش از چربی‌گیری بدن مرغ است انجام می‌شود.

تقی زاده افزود: گوشت حاصل از مرغ در سن پایین و کم وزن از چربی کمتری برخوردار است و در کاهش هزینه‌های بهداشتی نیز تأثیرگذار است.

معاونت بهبود تولیدات دامی  جهاد کشاورزی استان گفت:با افزایش سن مرغ، هزینه تولید به دلیل افزایش هزینه غذا افزایش می‌یابد و در کنار آن، کاهش سن و وزن کشتار سبب می‌شود تا از مواد خوراکی جیره‌ با بیشترین راندمان بهره گرفت.

او افزود: وزن زنده  مرغ طبیعی باید بین  ۲۵۰۰ گرم تا ۲۶۰۰ گرم و وزن مرغ لاشه براساس نژاد و هدف پرورش بین ۱۲۰۰ گرم تا ۲۰۰۰ گرم  باشد.

تقی زاده افزود: تولید مرغ سایز مزایایی دارد که از جمله آن ها کاهش ضایعات تولید، بهبود شاخص‌های اختصاصی،کاهش مصرف دارو و بیماری‌ها ،کاهش هزینه‌های تولید و منابع انرژی است.

او گفت: از جمله دیگر مزایای مرغ سایز که  مصرف کنندگان باید به آن توجه داشته باشند کاهش ضایعات لاشه ، کاهش چربی ، ترد و لذیذتر شدن گوشت مرغ و کاهش بیماری‌های طیور به همراه پیشگیری از مصرف دارو و آنتی بیوتیک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار