کد خبر: ۸۱۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 14 January 2020

پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۳۶ نفر در سوانح رانندگی درون شهری استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد که این میزان ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

تازه ترین گزارش پزشکی قانونی مازندران روز سه شنبه منتشر و در آن اعلام شده است که در ۹ ماه امسال ۴۹۵ نفر بر اثر سوانح رانندگی در این استان جان باختند که ۲ درصد بیشتر از سال گذشته است .

مقایسه میزان افزایش ۲ درصدی مرگ و میر سوانح رانندگی در مازندران با افزایش ۲۱ درصدی تلفات تصادفات خیابان های شهری نشان می دهد که ضریب امنیت برای شهروندان مازندرانی در خیابان های مناطق شهری به صورت روزافزونی در حال کاهش است.

پارسال هم نیروی انتطامی مازندران با انتشار آمار ۹ ماهه اعلام کرده بود که ۵۲ درصد تصادفات رخ داده در جغرافیای این استان مربوط به خیابان های درون شهری است و ۴۸ درصد باقی مانده در جاده ها و راههای روستایی رخ داده است. به عبارتی در ۹ ماهه سال گذشته حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مورد تصادف درون شهری در مازندران رخ داده بود که نتیجه آن ۱۲۹ کشته و ۲ هزار و ۲۲۰ زخمی بود و این آمار در مورد کشته شدگان امسال ۲۱ درصد اضافه شد هاست.

مازندران دارای ۵۸ شهر کوچک در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند.
طبق آمار نیروی انتظامی ، سالانه حدود ۱۵ هزار فقره تصادف در معابر درون و برون شهری مازندران رخ می دهد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار