نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت باید توجه داشت که در مقام دفاع از کشور همواره باید آماده بود و زمانیکه دشمن رسما حمله می‌کند همه مسئولیت دارند خصوصا نیروهای مسلح؛ چه رسد به اینکه دقیقا چند روز پیش از آن سانحه در یک کشور خارجی سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، کاری که در عرصه بین‌المللی پذیرفته شده نیست، و بعد از آن هم تهدیداتی بوده است.
کد خبر: ۸۱۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 14 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت شمار زیادی در سانحه هوایی چهارشنبه گذشته براثر یک خطای غیرعمد انسانی، تصریح کرد که هیچ سوء نیتی در بروز این سانحه نمی توان متصور بود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام سه‌شنبه ۲۴ دی در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت جان باختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه برای همه ملت ایران و هر انسانی در دنیا که از انسانیت بهره‌ای داشته باشد، دردناک بود.

او افزود: باید توجه داشت که در مقام دفاع از کشور همواره باید آماده بود و زمانیکه دشمن رسما حمله می‌کند همه مسئولیت دارند خصوصا نیروهای مسلح؛ چه رسد به اینکه دقیقا چند روز پیش از آن سانحه در یک کشور خارجی سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، کاری که در عرصه بین‌المللی پذیرفته شده نیست، و بعد از آن هم تهدیداتی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید براینکه همواره نیازمند دفاع از کشور باشیم، گفت: حتی اگر نظامی‌ها هم نباشند این دفاع وظیفه همه مردم یک کشور است، حتی وظیفه زنان و کودکان آنست که از کیان میهن دفاع کنند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه خانواده‌های داغدار این سانحه هوایی نیز حقوق مسلمی دارند و عزیز خود را از دست داده‌اند، گفت: البته هیچ چیزی نبود عزیزان آنان را جبران نمی‌کند.

آیت‌الله دژکام همچنین یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر تقصیری رخ داده باید مسئولان پاسخگو باشند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همدردی با خانواده قربانیان این حادثه را وظیفه خود می‌دانیم، ابراز امیدواری کرد که با این نگاه که همه ما فرزندان این ملت هستیم، این موضوع حل شده و به حقوق افراد در این سانحه رسیدگی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار