مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این استان جایگاه خوبی در المپیادها دارد، گفت: فارس قابلیت برخورداری از یک خانه المپیاد در کشور دارد و امید است در آینده‌ای نزدیک این مهم در استان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۸۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 14 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی عسکر نجفی بعدازظهر سه‌شنبه ٢٤ دی در جلسه مدیران مدارس استعدادهای درخشان شیراز که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد، گفت: نخبگان جامعه به فرموده رهبری نعمات الهی هستند که اگر نباشند، جامعه دچار خسران می‌شود.

او تاثیرات مثبت نخبگان در جامعه را بی‌شمار و غیرقابل توصیف ذکر و اضافه کرد: اگر کمک و تعهد جامعه نخبگان نبود، ایران اسلامی اکنون در مسیر فعلی قرار نداشت.

مدیرکل آموزش موضوع شناسی، مسئله شناسی و ورود بهنگام و آینده نگری در مجموعه آموزشی کشور توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان را موجب امیدواری دانست و گفت: باید تلاش کنیم انگیزه‌های لازم را در نخبگان ایجاد و آنها را دلگرم وعلاقمند به ماندن در مام وطن در کنار سایر مردم کنیم.

نجفی تاکید کرد که سیاست‌های عالی وزارتخانه متبوع و توصیه‌های بزرگان کشور پرورش استعدادها و نهایت حفظ و حراست از گنجینه‌های ارزشمند است.

او ادامه داد: قریب به یک دهه پیش سیاست‌هایی که در مجموعه استعدادهای درخشان اعمال می‌شد اصولی نبود و پریشان حالی و پراکنده کاری داشت اما در دولت تدبیر ارزش مجموعه مدنظر قرار گرفت.رفع برخی محدودیت‌ها باعث شد تا در حوزه کیفیت دستمان بازتر و توان و تمرکزمان بر روی نقاط محروم بیشتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروز موفقیت‌های خوبی در مجموعه سمپاد استان حاصل شده است، گفت: موفقیت‌ها به سادگی حاصل نشده اما این مدارس با مسائل و مشکلاتی هم مواجه هستند.

نجفی با بیان اینکه باید بپذیریم وقتی مجموعه‌ای ویژه و خاص است، باید ساختار و امکانات و نیروهایش هم خاص باشد، اظهار کرد: امروز مشکلاتی در حوزه کمی و کیفی نیروهای انسانی در مدارس سمپاد مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین گفت: با تثبیت وضعیت تیزهوشان در کشور و تبدیل آن به یک سازمان گره بسیاری از مشکلات باز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار