پزشك متخصص اعصاب و روان گفت: برخي از مردم بر اين باورند كه داروهاي روانپزشكي اعتيادآور هستند از اين رو براي درمان بيماران خود به افراد فاقد صلاحيت از جمله دعانويس ها و جن گيرها مراجعه مي كنند و اين موضوع موجب تاخير در روند درمان اصولي اينگونه بيماران مي شود.
کد خبر: ۸۱۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 16 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دكتر آرمان ضرغامي، افزود: شمار زيادي از بيماران اعصاب و روان به دليل آميختگي مسايل فرهنگي و خرافات، قبل از مراجعه به روانپزشك به افرادي كه هيچگونه صلاحيتي براي درمان اينگونه بيماران ندارند مانند دعانويس ها و جن گيرها مراجعه مي كنند و متاسفانه اين كار و مداخله هاي بي مورد چنين افرادي، روند بهبودي اين بيماران را به تاخير مي اندازد.
رئيس بيمارستان دكتر علي شريعتي فسا اظهارداشت: كساني كه ازاعتياد آور بودن داروهاي روانپزشكي سخن مي گويند اين واقعيت را در ذهن خود پنهان مي كنند كه در بسياري ديگر از بيماري ها شايد لازم باشد فرد مبتلا تا سال هاي طولاني يا حتي تا آخر عمر دارو مصرف كند.
وي، با بيان اينكه مصرف طولاني مدت داروي روانپزشكي، به خاطر نياز به دارو است نه اعتياد به دارو، گفت: در بسياري از از بيماري هاي مزمن جسمي مانند ديابت، فشار خون، بيماري هاي غدد درون ريز و روماتيسم نياز است كه دارو براي مدت طولاني مصرف شود.
به گفته ضرغامي، درصد بيماراني كه مبتلا به بيماري هاي اعصاب و روان هستند و لازم است سال هاي زيادي دارو مصرف كنند به مراتب خيلي كمتر از بيماراني است كه مبتلا به روماتيسم، آسم و يا ساير بيماري هاي مزمن هستند.
اين پزشك متخصص اعصاب و روان ادامه داد: داروهاي اعصاب و روان به طور معمول 2 تا سه هفته به طول مي انجام تا تاثير آنها مشخص شود و داروها بايد همانگونه كه پزشك تجويز كرده مصرف شوند تا تاثير مطلوبي داشته باشند.
وي بيان كرد: مصرف و قطع داروهاي اعصاب و روان بايد زير نظر پزشك باشد و در صورت قطع ناگهاني و بدون مشورت با پزشك، با توجه به نوع دارويي كه بيمار مصر مي كنند ممكن است عوارضي همچون تهوع، استفراغ و سردرد به همراه داشته باشد.
اين پزشك متخصص اعصاب و روان در مورد باورهايي مانند، همه بيماران رواني مثل هم هستند، بيمار رواني معمولا خطرناك است، اختلال رواني پديده اي نادر است، بيماري رواني شرم آور است و بيماري رواني درمان ندارد، اظهار داشت: همه اين موارد باورهاي غلطي هستند كه بايد اصلاح شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار