تمثال شهید مدافع حرم و مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز پنجشنبه در آیینی با حضور امام جمعه و استاندار ایلام در یکی از بلوارهای شهر ایلام که به نام این شهید والامقام نام گذاری شده است،‌ رونمایی شد.
کد خبر: ۸۱۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 17 January 2020

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار و معاونان وی، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای شهر و شورای نام گذاری، مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از شهروندان حضور داشتند.

به پیشنهاد شهرداری و تصویب اعضای شورای شهر ایلام و نظر موافق شورای نام گذاری، بلوار حدفاصل میادین امام حسین(ع) تا قرآن به نام شهید قاسم سلیمانی نام گذاری شده است و امروز نیز آیین رونمایی از این تمثال صورت گرفت.

به همت شهرداری ایلام در ابتدا و انتهای بلوار ۲ تمثال از تصویر چهره سردار سلیمانی نصب و رونمایی شد و در طول مسیر بلوار نیز ۲۰۰ تابلو از تصویر این شهید گرانقدر نصب شد.

شهردار ایلام در آیین رونمایی از تمثال شهید سلیمانی گفت: ترویج تفکر و مسیر نورانی شهید سلیمانی در جامعه باید به یک راهبرد اساسی تبدیل شود و شهرداری ایلام نیز در راستای این رسالت خود بلوار خروجی شهر ایلام که در واقع مسیر اصلی کاروان های راهیان نور و زائران اربعین است را به نام و تصویر شهید سلیمانی مزین کرد.

طالب صادقیان افزود: بدون شک شهید سلیمانی چهره ای محبوب و گرامی در بین مردم ایران و خاورمیانه و حتی دیگر ممالک جهان است که عمر گرانبهای خود را در راه مبارزه با استکبار و استبداد و دفاع از آزادی مظلومان صرف کرد.

وی اظهار داشت: شهرداری ایلام نیز برای تبیین آرمان ها و اهداف این شهید والامقام حرکتی کوچک انجام داد تا گوشه ای از تلاش های بیشمار این مجاهد نستوه را جبران کند و نسل جوان و تمام کسانی که از این مسیر عبور می کنند بدانند آرامش امروز ما مدیون چه کسانی است.

شهرداری ایلام هفته اول شهادت سردار سلیمانی نیز اقدام به نصب پرچم عزاداری و بنر در معابر عمومی شهر کرد و همچنین پوستر تصویر سردار سلیمانی بر روی اتوبوس ها و ۶۰۰ تاکسی حمل و نقل عمومی دورن شهری ایلام نصب شد.

پایانه مرزی مهران هم در ابتدایی ترین روزهای شهادت سردار سلیمانی به اسم ایشان نام گذاری شد.

شهید سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه شهید ابو مهدی مهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق و همراهان ایرانی و عراقی خود مورد ترور هوایی رژیم آمریکا قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیکر این شهید گرانقدر بعد از تشیع باشکوه توسط مردم در زادگاهش کرمان به خاک سپرده شد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار