امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بدون تردید هر انتخاباتی باید برای برگزاری و به سرانجام رسیدن، مراحلی را سپری کند که یکی از این مراحل ضروری، بحث تایید صلاحیت‌هاست.
کد خبر: ۸۱۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 18 January 2020

تابناک فارس بهع نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: هدف دشمنان این بود که علیه نیروهای مسلح و موشکی کشورمان اعتراضاتی راه بیاندازند و این همان حیله‌ای است که قبل از وقوع این حوادث، رهبر معظم انقلاب در مورد آن تذکر دادند که یک جنگ شناختی در جریان است و آنها می‌خواهند دوست را دشمن و دشمن را دوست جلوه دهند.
وی ادامه داد: ما باید از نیروهای مسلح کشورمان حمایت جدی داشته باشیم که داریم و امروز هم برای اثبات همین امر در یک راهپیمایی حمایت خود را از نیروهای مسلح و سپاه سراسر عزت و اقتدار اعلام خواهیم کرد و به کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند ملت را در اینگونه حوادث فریب دهند می‌گوییم که شما نمی‌توانید دشمنی ما با استکبار را به دشمنی در داخل کشور و دشمنی با نیروهای مسلح تبدیل کنید.
امام جمعه شیراز بیان کرد: امروز اعلام می‌کنیم که همه نیروهای مسلح و مردم ما محکم در مقابل نیروهای آمریکا و اسراییل، این تروریست‌های دولتی ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.
آیت الله دژکام همچنین اظهار داشت: ظاهرا ۱۰ نفر از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که دل همه ما را شکست از مردم شریف استان فارس هستند، ما خودمان را شریک غم خانواده آنها می‌دانیم و برای گرامیداشت یاد آنها نیز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از سوی استاندار فارس و روحانیت این استان مراسمی برگزار شد که البته این وظیفه همه ماست و ما خود را عزادار این عزیزان می‌دانیم.
وی گفت: در روزهای آینده هم اگر پیکر هر کدام از این شهیدان به استان انتقال یافت، آیین تشییع و بزرگداشت آنها باید با شکوه تمام برگزار شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه (بیست و یکم دی‌ماه ۹۸)،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.

تایید صلاحیت از مراحل ضروری انتخابات است
امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بدون تردید هر انتخاباتی باید برای برگزاری و به سرانجام رسیدن، مراحلی را سپری کند که یکی از این مراحل ضروری، بحث تایید صلاحیت‌هاست.
آیت الله دژکام افزود: این موضوع امری ضروری است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که ما کرسی مجلس را به کسی بدهیم که حداقل‌های لازم را هم نداشته باشد.
او ادامه داد: امروز با وجود این بررسی‌ها و تایید صلاحیت‌ها ما گاهی گلایه‌هایی داریم حال اگر این تایید صلاحیت‌ها نبود چه می‌شد.؟
نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: اما اینکه در فرایند تایید صلاحیت چه کارهایی انجام می‌گیرد یک روال وسیع است و این رویه در کشور مدام در حال تکمیل شدن است.
آیت‌الله دژکام اظهار داشت: اطمینان داریم که همه اعضای شورای نگهبان با دقت خاصی، روند بررسی و تایید صلاحیت‌ها را انجام می‌دهند و در این زمینه به حق الناس توجه دارند.
وی افزود: کسانی هم که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده می‌توانند به شکل قانونی پیگیری کنند تا مجددا بررسی شود اما این را در شرایط فعلی کشور تبدیل به یک مساله بزرگ نکنیم که فشار آن به مردم وارد شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می‌شود.

زمینه انتقال کمک‌ها برای مردم سیل زده سیستان فراهم شود
امام جمعه شیراز، همچنین در قسمت دیگری از خطبه‌ها ضمن قدردانی از حضور تعداد قابل توجهی از نیروهای مردمی، بسیجی و امدادرسان در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: شرایط به گونه‌ای ایجاد شود که کامیون‌ها و تریلرها برای انتقال کمک‌ها به ویژه وسایل گرمازا با مشکل مواجه نشوند.

بارندگی کم سابقه روزهای بیستم تا بیست و دوم دی‌ماه ۹۸ موجب طغیان رودخانه‌ها، سرریز سدها و جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، قصرقند، کنارک و دلگان در استان سیستان و بلوچستان شد و به تبع آن خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی، شبکه‌های راه، آب، برق و مخابرات، واحدهای مسکونی و غیره وارد کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار