رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس اعلام کرد که طی روزهای اخیر، بیش از ۷۰ درصد از تورهای گردشگری خارجی به فارس لغو شده است اما رئیس میراث فرهنگی فارس اعلام کرد این رکود موقتی است و اوضاع اینطور نمی ماند.
کد خبر: ۸۱۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 19 January 2020

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس اعلام کرد که طی روزهای اخیر، بیش از ۷۰ درصد از تورهای گردشگری خارجی به مقصد فارس که عموما شامل تورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی بوده، لغو شده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با بیان اینکه جاذبه‌های بالایی در کشور به ویژه در فارس داریم که وقایع اخیر موجب شد تا گردشگران خارجی کمتر مایل به حضور در یران و بازدید از آنها باشند، اضافه کرد: امروز دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نه تنها در استان فارس که دیگر استان‌های کشور شرایط نامطلوبی را سپری می‌کنند.

رکود گردشگری فارس موقتی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: «حوادث اخیر شرایط منفی بر گردشگری استان ایجاد نخواهد کرد و اندک تاثیرات آن نیز مقطعی و در کوتاه‌مدت است.

مصیب امیری ادامه داد:ممکن است براثر هر رخدادی صنعت گردشگری به‌صورت مقطعی تحت تأثیر قرار بگیرد اما تاکنون و طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری، حضور گردشگران خارجی به استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴‌درصد افزایش داشته است.

وی افزود:در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۲۹۷ هزار و ۲۶۶ نفر گردشگری خارجی وارد استان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۲۸۶ هزار و ۲۰۰ نفر، رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد و عمده این گردشگران به ترتیب از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، چین، هلند، ترکیه، سوئیس، پرتقال و ژاپن بوده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار