امام جمعه جهرم با تاکید بر وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس، گفت: وظیفه نماینده دخالت در قوه مجریه نیست و نباید به عنوان وکیل الدوله، مجلس را به مرکز دلالی و بده بستان تبدیل کند.
کد خبر: ۸۱۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 19 January 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (یکشنبه ۲۹ دی) در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جهرم که با موضوع انتخابات برگزار شد، گفت: رهبری انقلاب در پیام نوروزی خود فرمودند که امسال سال تبدیل تهدیدها به فرصت و سال گشایش ها برای ایران است.

امام جمعه جهرم ترور سردار سلیمانی را از جمله تهدیدها عنوان کرد و افزود: معرفی این سردار رشید سپاه اسلام به مردم و نسل جوان نمونه تبدیل یک تهدید به فرصت است.

وی با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: شهید سلیمانی با عمل خود معروف ها را انجام و با منکرها مبارزه کرد.

مدبر با اشاره به پدیده وارداتی سلبریتی ها که مبتلا به جنون شهرت شده اما در عمل حرفی برای گفتن ندارند، تاکید کرد: این روزها بسیاری از افراد به دنبال شهرت هستند اما سردار سلیمانی چون محبوب دل ها شد چرا که جز خداوند چیز دیگری در وجودش نبود.

وی با تاکید بر اینکه به فرموده رهبری انقلاب، سردار سلیمانی را باید به عنوان یک مکتب ترویج کرد، ابراز داشت: نامزدهای انتخابات چنانچه بخواهند سردار سلیمانی را الگو قرار دهند باید برای رسیدن به اهدافشان از هر ابزاری استفاده نکنند.

امام جمعه جهرم با یادآوری اینکه همانطور که قرآن کریم بر مسئله معروف تاکید دارد باید بر این موضوع تکیه شود، تصریح کرد: قدمت قانون انتخابات کشور به دهه 60 می رسد که نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط رهبری انقلاب در سال های گذشته، عنوان کرد: متاسفانه مسئولان در این زمینه کار خاصی انجام ندادند.

مدبر با گلایه از خارج شدن مجلس از ریل قانون گذاری، اظهار کرد: بزرگترین وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت است اما شاهد هستیم که این امور از وظایف اصلی نمایندگان خارج شده است.

وی با تاکید بر وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس، گفت: وظیفه نماینده دخالت در قوه مجریه نیست و نباید به عنوان وکیل الدوله، مجلس را به مرکز دلالی و بده بستان تبدیل کند.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولنگاری در عرصه فضای سایبری آن را از منکرات جامعه عنوان کرد و گفت: نباید به بهانه فضای آزاد عرصه فضای سایبر به راحتی در اختیار دشمن قرار بگیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار