مسئولان استان به فکر چاره اندیشی باشند :
معضل بیکاری یکی از مشکلات اصلی جامعه امروز ماست . متاسفانه این مشکل در استان سرسبز مازندران هم وجود دارد . جوانان تحصیلکرده زیادی با وجود مدارک دانشگاهی از بیکاری رنج می برند و ناچار برای امرار معاش به کارهاییکه در شان یک جوان تحصیلکرده نیست تن می هند که در نوع خود عجیب و در عین حال تاسف بار است .
کد خبر: ۸۱۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ 19 January 2020

به گزارش تابناک مازندران، معضل بیکاری یکی از مشکلات اصلی جامعه امروز ماست . متاسفانه این مشکل در استان سرسبز مازندران هم وجود دارد . جوانان تحصیلکرده زیادی با وجود مدارک دانشگاهی از بیکاری رنج می برند و ناچار برای امرار معاش به کارهاییکه در شان یک جوان تحصیلکرده نیست تن می هند که در نوع خود عجیب و در عین حال تاسف بار است .

بر اساس این گزارش، این مشکل وقتی بیشتر نمود پیدا می کند که استان سرسبز و حاصل خیز مازندران به خاطر داشتن شرایط مناسب اقلیمی و منابع فراوان انتظار می رفت که مشکل بیکاری حداقل کمتر از سایر استانها باشد ولی متاسفانه جوانان تحصیلکرده این استان هم با این معضل روبرو هستند.

البته وابستگی بیش از اندازه اقتصاد کشور به واردات کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بخاطر وابستگی اقتصاد کشور به نفت تناثیر فراوانی در کاهش عمق اقتصاد ایران و عدم ایجاد اشتغال با وجود حصول رشد اقتصادی داشته است و شاید همین امر در اقتصاد استانهای کل کشور خصوصا استان مازندران را داشته است...

 متاسفانه معضل بیکاری در استان زرخیز مازندران بیداد می کند و هر روز دامنه گسترده تری در این استان پیدا می کند ، وقتی این معضل تاسف بارتر می شود که اکثریت جوانان تحصیلکرده که با مشکلات عدیده و مخارج سنگین دانشگاهها ، موفق به دریافت مدرک تحصیلی شدند تا بدون دغدغه به آینده خود فکر کنند ولی متاسفانه به علت مهیا نبودن شرایط برای کارکردن ، جوانان تحصیلکرده همچنان در جوار پدر و مادرشان هستند و دست به دعا منتظر روزها و حتی سالهای بعد می مانند ! تا شاید تغییری حاصل شود؟!....
 
اما فراموش نکنیم حکایت وضعیت استان مازندران که از نعمات خدادای بسیاری بهره مند است حکایت دیگری دارد و مسلما مسئولان استانی می توانستند تلاش بیشتری برای حل مشکل بیکاری جوانان پراستعداد این استان داشته باشند ..
  جالب این که مسؤولان استان همواره  بر کسب مهارت، کارآفرینی و تولید  توسط متقاضیان شغل تأکید دارند اما از آن طرف نرخ بهره بانک‌ها و عدم پرداخت به موقع تسهیلات از جمله مشکلاتی است که کارآفرینان با آن مواجه هستند و فضای امنی برای تولیدکنندگان مهیا نیست.
 

به هر روی امیدواریم مسئولین این استان در رفع این مشکل تلاش بیشتری انجام بدهند تا جوانان پرشور بتوانند بیش از پیش خلاقیت خود را به نمایش بگذارند ... هر چند انتخاب سیاست‌های مناسب ارزی، تجاری و بخشی می‌تواند در تغییر رابطه رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در اقتصاد ایران مؤثر باشد . امید است در سال اقتصاد و عمل به فرموده رهبر انقلاب مسئولان استان و کشور در رفع این معضل بزرگ چاره ای درست بیندیشند و به داد جوانان برسند....

  مسعود پاشنا

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار