رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از افزایش ۳۶۳ درصدی وقوع جرایم سایبری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 20 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه وقوع جرایم اینترنتی در استان ۳۶۳ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: بیشترین جرایم مشاهده شده در فضای مجازی برداشت‌های اینترنتی از حساب‌های دیگران است.

وی افزود: با وجود اینکه بارها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سایت و روزنامه‌ها پلیس هشدارهای لازم را اعلام کرده اما همچنان عده‌ای از مردم هنگامی که گرفتار می‌شوند از توصیه‌های پلیس فتا اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه بیان داشت: افراد سودجو با عنوان برنده شدن فرد مورد نظر در یک شبکه به بهانه اهدای کمک هزینه سفر یا خرید خودرو با افراد قربانی تماس می‌گیرند و با کشاندن آنها پای عابر بانک‌ها نسبت به برداشت پول از حساب آنها و کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

کاهش ۲۶ درصدی سرقت و کلاهبرداری اینترنتی

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: جرایم مرتبط با سرقت و کلاهبرداری اینترنتی نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته و در این میان هشدارهای پلیس درباره سایت‌های اینترنتی تبلیغاتی نظیر دیوار مؤثر واقع شده است.

کریمی عنوان کرد: اگر هنگام برداشت از حساب افراد در قالب پیامک به صاحب حساب اطلاع رسانی شود و در صورت تأیید صاحب حساب کسر وجه انجام شود از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه جرایم اخلاقی، تولید و ارسال محتوا به قصد معامله و تجارت شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی همچنین در تغییر، تحریف و انتشار غیرمجاز فیلم و عکس نیز شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی هستیم.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با بیان اینکه از نظر منتسب کردن عناوین خلاف واقع، انتشار فیلم خصوصی افزایش داشته‌ایم، تصریح کرد: در زمینه نشر اکاذیب شاهد کاهش ۵۰ درصدی، مزاحمت اینترنتی چهار درصد کاهش داشته‌ایم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در سایر جرایم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بودیم، ادامه داد: در زمینه انتشار فیلم خصوصی خانوادگی ۱۲ افزایش داشته‌ایم.

سرهنگ کریمی گفت: پلیس فتا علاوه بر اطلاع رسانی در رسانه‌های گروهی و سایت‌ها، در نمایشگاه نصب بنر انجام می‌شود، همچنین در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده استان کرمانشاه جزو ۱۰ استان برتر از نظر کشفیات و جلوگیری از جرایم اینترنتی بوده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار