سرهنگ جمشید محبت خانی خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ جمشید محبت خانی  فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه شمار محیط‌بانان فعلی در کشور ۴۹ درصد از نیاز ما را تأمین می‌کند، گفت: در حال حاضر با ۵۱ درصد کمبود نیروی محیط‌بان مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 22 January 2020

نتیجه تصویری برای سرهنگ جمشید محبت خانی

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان ستاد فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ضمن بیان اینکه کمبود نیروی محیط‌بان در کشور یکی از مهم‌ترین چالش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر با کمبود ۵۱ درصد نیروی محیط‌بان در کشور مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفر محیط‌بان در کشور مشغول به کار هستند، تصریح کرد: این تعداد ۴۹ درصد از نیاز سازمان محیط‌زیست را تأمین می‌کند که باید برای جذب نیروهای جدید اقدامی اساسی انجام شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی از برنامه‌ریزی برای جذب و گزینش نیروهای جدید در سال آینده خبر داد و گفت: به‌زودی فراخوان به‌کارگیری ۳۰۰ نیروی محیط‌بان جدید در سراسر کشور صادر می‌شود.

محبت خانی بابیان اینکه کمبود نیروی محیط‌بان سبب شد محیط‌بانان فعلی ۱۸ روز کار و ۱۲ روز استراحت داشته باشند، خاطرنشان کرد: این امر باعث خستگی و دوری از خانواده محیط‌بانان شده که با جذب نیروهای جدید این مشکل رفع می‌شود.

وی در پایان  از برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری سه هزار محیط‌بان در ۱۰ سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ۶۰۴ پاسگاه محیط‌بانی در کشور فعال است که به علت کمبود نیرو هم‌اکنون ۵۱۷ پاسگاه محیط‌زیست فعالیت دائمی دارد و از این تعداد ۴۵۰ پاسگاه به‌صورت شبانه‌روزی و مابقی به‌صورت فقط روزانه فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار