مسعود گودرزی با اشاره به تهدید اروپاییان مبنی بر اجرای مکانیسم ماشه گفت: اینکه ما توقع داشته باشیم اروپایی ها اقدام مستقل از آمریکا داشته باشند، خیال واهی است. اروپایی ها بدون آمریکا اقدام عملی ای را انجام نمی دهند.
کد خبر: ۸۱۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 22 January 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:مسعود گودرزی با اشاره به تهدید اروپاییان مبنی بر اجرای مکانیسم ماشه گفت: اینکه ما توقع داشته باشیم اروپایی ها اقدام مستقل از آمریکا داشته باشند، خیال واهی است. اروپایی ها بدون آمریکا اقدام عملی ای را انجام نمی دهند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپایی ها یک سری تبلیغات برای حفظ صحنه انجام می دهند، صحنه را هدایت می کنند تا اینکه ببینند عمل ها به کدام سمت می رود، بعد به همان جهت عمل خود را تغییر می دهند.

 

وی تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی اش به حق بود، بعد از سال ها معطلی در حوزه برجام از سوی طرف های معاهده به هر حال باید اقدامی انجام می داد، گام های پنج گانه ای را تعریف و در پاسخ به رفتار طرف های معاهده آنها را اجرایی می کرد.

 

وی ادامه داد: این رفتار اروپایی ها نشان دهنده این است که آنها در زمین آمریکا بازی می کنند و به نقش شان همانند ادوار گذشته عمل کرده اند. اگر اروپایی ها می خواستند به حرکات جمهوری اسلامی ایران توجه کنند، باید زودتر اقدامی را انجام می دادند. در حال حاضر رفتارشان بعد از اینکه جمهوری اسلامی ایران پنجمین گام را در کاهش تعهدات برجامی اش انجام داد، حکایت از آن دارد که آنها تابع محض آمریکا هستند.

 

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی ها در چهارچوب بازی کلانی که آمریکایی ها برای آنها تعریف کرده است، اقداماتی را انجام می دهند و برای ما تازگی ندارد. برجام معاهده بین المللی بود که جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهدی که داده بود به وعده هایش عمل کرد اما آمریکایی ها چنین رفتاری را نداشتند، این معاهده را زیر پا گذاشتند و در حال حاضر نیز با تشویق اروپایی ها سعی می کنند آنها را نیز در جهت سیاست های خود سوق دهند، اروپایی ها نیز قطعا به آمریکا نه نخواهند گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار