امام جمعه شیراز ادامه داد: نیاز به فرهنگ سازی و ترویج نگاه همه جانبه به فقه داریم لیکن در حال حاضر چیز دیگری در حال ترویج است.
کد خبر: ۸۱۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 22 January 2020

نابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام، چهارشنبه در سومین همایش ملی فقه و هنر افزود: درگیری ذهنی و فکری استادان فارس در زمینه‌های فلسفه و فقه هنر باید بیش از این باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برخی می‌گویند در موضوع‌های فقه و هنر، آخرین حرف‌ها زده شده اما باید گفت که با این رویکرد نمی‌توان تمدن اسلامی ساخت بلکه پژوهش در این زمینه تازه به معنای ادامه راه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: در بحث فلسفه، فقه هنر و در عرصه هنرها بیش از هرچیزی ذهنمان به سمت موسیقی می‌رود اما مساله خیلی فراتر از آن است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تصور مخاطبان از فقه اهمیت بسیاری دارد، گفت: شاهد نگاهی دوگانه در جامعه به این موضوع هستیم و گروهی این بینش را دارند که آیا فقه می‌خواهد به تمام اعمال پاسخ دهد یا نسبت به قسمتی از آن پاسخ دهد.؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: نیاز به فرهنگ سازی و ترویج نگاه همه جانبه به فقه داریم لیکن در حال حاضر چیز دیگری در حال ترویج است.

وی با بیان اینکه باید به پرسش‌های فراروی تمدن اسلامی سر و سامان دهیم، گفت: باید مشخص کنیم که هنرهای مختلف چگونه می‌توانند در این تمدن به رشد و بالندگی خود ادامه دهند.؟

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: از شهر شیراز مدتی است که در برخی از زمینه‌ها دفاع نشده است در حالیکه باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم که شیراز از نظر ادبیات از پیشینه بسیار خوبی برخوردار است.

همایش ۲ روزه فقه هنر که در سه پنل شکل گرفته، تا فردا (سوم بهمن ۹۸) در شیراز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار