رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد گفت: هزارو چهل هشت کیلوگرم ذغال قاچاق در سال۹۸ تا کنون کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۱۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 24 January 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:عبدالحمید بهبودی از کشف و ضبط یک هزار و 48 کیلوگرم ذغال قاچاق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: در گشت‌های شبانه روزی نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد این مقدار ذغال قاچاق کشف و ضبط شد که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان داشت: این مقدار کشفیات در راه های مواصلاتی میمند به فیروزآباد با تلاش های شبانه روزی نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد در مسیرهای گلوگاهی واز طریق ایست های بازرسی دایمی سطح در شهر کشف و ضبط شده است.

بهبودی گفت: مقادیر کشف شده هیچ یک از منابع مرتعی و جنگلی منطقه فیروزآباد نبوده و در واقع ذغال حاصل از چوب های بلوط مربوط به شهرستان های همجوار فیروزآباد می باشد.

رئیس منابع طبیعی فیروزآباد افزود: در بحث حفظ و نگهداری منابع طبیعی قوانین، مقررات و سیاست‌هایی در سطح کشور وضع شده ولی واقعیت امر بر این است در فرآیند توسعه منابع طبیعی مشارکت حقیقی مردم مانند یک حلقه مفقوده ای است که برای حفظ از منابع ملی با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در فرایند توسعه منابع طبیعی بدون همکاری و مشارکت های مردمی نمی‌توانیم در امر حفظ ونگهداری از جنگل ها گام برداریم.

بهبودی از اهالی شهرستان فیروزآباد خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب عرصه‌های های منابع طبیعی و آبخیزداری با استفاده از سامانه شبانه روزی 1504 گزارشات خود را اعلام کنند زیرا با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

برچسب ها: کشف ، ذغال ، فیروزآباد ، قاچاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار