معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید علوفه دارد که توسعه این محصول نیازمند تحقیقات است.
کد خبر: ۸۱۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 25 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالله جزایری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس باید با برنامه ریزی مدون اقدام به توسعه گیاهان علوفه‌ای در استان کند.

او، تصریح کرد: در تولید محصولات علوفه‌ای باید به تولید این گونه محصولات در استان‌های هم جوار نیز توجه ویژه‌ای داشت، زیرا برخی اوقات با تولید یک محصول علوفه‌ای در استان هزینه کمتری تولید می‌شود که دریافت برنامه ملی  در این زمینه مهم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: رویکردی که کشور در تولید محصولات علوفه‌ای از منابع داخلی دارد باید به طور کامل به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان اطلاع رسانی شود.

جزایری با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست با اتحادیه دامداران و مرغداران اضافه کرد: باید برای گاوداری‌های صنعتی و سنتی در زمینه تولید محصولات علوفه‌ای برنامه داشته باشیم و به صورت اختصاصی نقطه نظرات آنان را در زمینه تولید محصولات مد نظر قرار دهیم.

او، تاکید کرد: در این جیره غذایی باید آنالیز خوراکی هر کدام از این نهاده‌ها تهیه و انرژی متابولیسمی و موضوعات دیگر در این زمینه مد نظر قرار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار