مدیر کل گمرک فارس بیان کرد: محصولات اوره-محصولات لبنی-رب گوجه فرنگی–لوله فایبر گلاس- شیره و عصاره شیرین بیان-آرد گندم-خیار-ماهی-انجیر خشک بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۸۱۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶ 25 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۹۲ هزار و ۸۴۷ تن کالا به ارزش ۳۳۱ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۲۰۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

او افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب ۸ و ۵۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه در این مدت کالا‌های صادراتی به ۶۹ کشور جهان صادر شده است، ادامه داد: کشور‌های عراق-افغانستان-امارات متحده عربی-روسیه-کویت-ترکیه-قطر-آلمان-هند -پاکستان عمده کشور‌هایی هستند که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شده است.

مدیر کل گمرک فارس بیان کرد: محصولات اوره-محصولات لبنی-رب گوجه فرنگی–لوله فایبر گلاس- شیره و عصاره شیرین بیان-آرد گندم-خیار-ماهی-انجیر خشک بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت: در ده ماهه امسال مقدار ۱۶ هزار و ۸۷۵ تن کالا به ارزش ۹۹ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۲۱ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

رحیمی ادامه داد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴ درصد و ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرک فارس تصریح کرد: کالای وارداتی از ۴۲ کشور جهان از جمله چین، آلمان-ترکیه- امارات متحده عربی- فرانسه-برزیل-ایتالیا-آمریکا-تایلند-جمهوری کره وارد شده است.

رحیمی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: ئر همین مدت تعداد ۲۲۵ هزار و ۸۰۲ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۵۲ هزار و ۷۹۹ نفر ایرانی و ۷۳۰ هزار و ۳ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

او همچنین افزود: تعداد ۲۳۷ هزار و ۸۵۱ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار ۲۳۷ نفر ایرانی و ۷۳ هزار و ۶۱۴ نفر خارجی بودند.

مدیرکل گمرکات استان فارس بیان کرد: طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۷۶۵ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۳۸۲۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند. همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۴۹۷۵ بسته پستی به ارزش ۵۱۶۹۳ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار