استاندار فارس با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای برای اصلاح و بهبود خود به عقب بر نمی‌گردد، اظهار کرد: از پتانسیل های جوانان در همه زمینه‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۸۱۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 27 January 2020

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس با بیان اینکه نتایج جلسات این ستاد با نگاهی عمل‌گرا و نتیجه گرا برگزار شود ، خاطرنشان کرد: در انتهای جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان هر دستگاهی باید اقدامات انجام شده در حوزه وظایف خود را گزارش کنند.
دکتر رحیمی توجه به قشر جوان را توجه به آینده جامعه دانست و یادآور شد: دوران جوانی دوران آرمان خواهی و تحول خواهی است و انرژی مثبتی برای تحقق اهداف وجود دارد.
استاندار فارس با اشاره به خلاقیت و ظرفیت موجود در قشر جوان بر لزوم پرورش این توانایی ها و بالفعل کردن توان بالقوه جوانان تاکید کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای برای اصلاح و بهبود خود به عقب بر نمی‌گردد، اظهار کرد: از پتانسیل های جوانان در همه زمینه‌ها استفاده شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس، با اشاره به اینکه موضوع سلامت نخستین اولویت ما در حوزه جوانان است، افزود: تامین سلامت روحی و جسمی قشر جوان نیازمند اقداماتی است که خانواده ها ، دولت و جامعه در آن نقش دارند.
اشتغال ، ازدواج و مسکن سه اولویت دیگری بود که استاندار فارس به آن ها اشاره کرد و عنوان کرد: بی شک یک جوان تا زمانی که شغل مناسبی نداشته باشد به رغم تقاضای موجود نمی‌تواند برای ازدواج و تامین مسکن اقدام کند.
وی ادامه داد: مهارت، سرمایه و بازار کار نیز باید در کنار سایر اولویت های حوزه جوانان مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان حرکت به سمت برنامه ریزی و هم افزایی بین دستگاهی را راهگشای مشکلات حوزه جوانان و ایجاد پویایی و بهره وری در این قشر اثر گذار دانست و خاطرنشان کرد: گسترش نظام های اداری، کالبدی و فیزیکی به تنهایی حل کننده مشکلات نیست.
وی ادامه داد: بی شک ایجاد کارخانه و کارگاه تنها راه اشتغال نیست و در بسیاری از کشورها از جمله چین و هند تولیدات خانگی بخش مهمی از پازل محصولات تولیدی هستند.
دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه باید به ایده‌های جوانان کمک کنیم‌ تا به عمل تبدیل شود، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر تربیت جوانان کار آفرین ، آنها را در کنار کارآفرینان با تجربه قرار دهیم.
استاندار فارس با اشاره به وسعت کلانشهر شیراز ، تاکید کرد: امور جوانان در این شهر باید بیشتر محله محور باشد و از ظرفیت هایی همچون مساجد و حسینیه ها نیز در این زمینه استفاده شود.
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه انتظار از دستگاهها ارائه پیشنهادات عملی در خصوص جوانان است، گفت: هر کدام از ما یک حوزه اختیارات و پتانسیل داریم که باید براساس آن فکر کرد که چه کاری می‌توان برای جوانان انجام داد.
رحیمی به موضوعاتی چون ایام دهه فجر ، برگزاری انتخابات ، چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز اشاره و خواستار استفاده و بهره گیری از ظرفیت جوانان عضو سازمان‌های مردم نهاد در این موارد شد.
او با بیان اینکه باید در راه اصلاح امور کشور در قالب یک نظام هدفمند گام برداریم ، عنوان کرد: باید به مباحثی بپردازیم که می‌تواند وضعیت کشور را توسعه دهد نه شعار.
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه ورود به میدان تخریب یک ورود غیرقابل قبول است اما ارائه راهکارها قطعا موثر خواهد بود، گفت: اصلاح در روش‌ها و نظام‌های اجرایی می‌تواند موجب بهبود شرایط جامعه شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار