معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار کرد: ما به شیراز و مردمان خویش مدیونیم؛ شیراز پیش از ما درخشیده است و پس از ما نیز خواهد درخشید، چرا که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و مکتب فلسفی شیراز با چهره‌های شاخصش جایگاه ویژه‌ای در ذهن و زبان ایرانیان و جهانیان دارد.
کد خبر: ۸۱۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 27 January 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مرتضی جعفری»، امروز (دوشنبه 7 بهمن) در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، تدوین برنامه جامع توسعه فرهنگی شهر شیراز را با دیدگاه‌های یادشده، برنامه‌ای فراتر از طرح‌های جامع و تفصیلی شهر برشمرد و گفت: چنین برنامه‌ای راهبردهای شیراز را تا سال 1420 نشان خواهد داد و می‌ توان با همراهی دیگر دستگاه‌ های دولتی و ... به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، طی برنامه‌ای 20 ساله شیراز را به عنوان فرهنگ‌ شهر ایرانی الگوی توسعه دیگر شهرهای کشور معرفی کرد.

 

رئیس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید بر توسعه انسانی، افزایش سرمایه اجتماعی و تربیت شهروند فرهنگی، تاکید کرد: تحول فرهنگی در رفتارهای اجتماعی و شهری ضرورتی انکارناپذیر است؛ چرا که مدیریت شهری با حال مردمان ارتباط دارد و این امر موثر بر کیفیت شهر خواهد بود.

 

وی افزود: درصورتی که شهروندان دچار احوال مدنی ناخوشایند شوند، شهر نیز گرفتار بحران مدنی خواهد شد و این به معنای افول کیفی شهر است.

 

جعفری با اشاره به اینکه تغییر در ساز و کار مدیریت شهری به معنای تغییر در سرفصل وظایف آن نیست، تاکید کرد: مدیریت همچنان به همان وظایف پیشین خود عمل می کند، در عین حال در تدارک فضای لازم برای ظهور و ایفای نقش اهل شهر می‌کوشد، چراکه اهل شهر آن را می‌سازند و مدیریت فرهنگی شهری در این حالت از جایگاه فعال مایشاء و کارفرما به جایگاه واسطه و خادم تغییر موضع می دهد.

 

معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهارکرد: ما به شیراز و مردمان خویش مدیونیم؛ شیراز پیش از ما درخشیده است و پس از ما نیز خواهد درخشید، چرا که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و مکتب فلسفی شیراز با چهره‌های شاخصش جایگاه ویژه‌ای در ذهن و زبان ایرانیان و جهانیان دارد.

 

وی با بیان اینکه شیراز خاستگاه علمای بزرگ شیعه و جایگاه امامزادگان بزرگی چون حضرت احمد بن موسی (ع) است، افزود: فرهنگ‌ شهر شیراز در روزگار ما با بزرگانی در داستان نویسی معاصر، شاعران برجسته، پژوهشگران ارجمند و معمارانی گرانقدر و بازرگانانی کوشا و خیر بازویی توانمند و قوی در توسعه پایدار به‌ شمار می‌ رود.

 

رئیس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شورای شهر و اعضای آن را برآمده از رای آگاهانه شهروندان و عصاره این شهر دانست که در توسعه آینده شیراز موثرند،‌ افزود: شورا پشتوانه قانونی، علمی و اجرایی مدیران شهرداری خواهد بود که می‌تواند با برنامه و تعامل شیراز رابه محور توسعه مبدل کند، محوری که دستگاه‌های دولتی مدیران شهری و توان بخش خصوصی شهر شیراز را در یک برنامه جامع توسعه شهری هماهنگ و در جهت راهبردهای برنامه توسعه فرهنگی همراه سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار