دومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه ۶ کشور در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 28 January 2020
دومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه ۶ کشور در همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، این نشست با حضور جهانشیر مدیر کل، ربیعه علی محمدی مدیر کل امور بانوان استانداری، قهرمانی معاون توسعه ورزش، مسئول هماهنگی امور بانوان استان کرمانشاه وسنندج و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

در ابتدای نشست پیردهقان مسئول هماهنگی امور بانوان همدان گزارشی از عملکرد ورزش بانوان استان ارائه کرد.
 
در ادامه جهانشیر مدیر کل ورزش و جوانان با اعلام نارضایتی از جایگاه ورزشی گفت: جایگاه‌های کسب شده ما با توجه به پتانسیل استان چشم گیر نیست بانوان ما ۵۰ درصد سهم ورزش را دارند و باید دنبال حق خود باشند.
 
وی گفت: در حال حاضر مافقط یک رئیس هیئت خانم داریم و با توجه به هیئت‌های ورزشی انتظار داریم بانوان بیشتری در صحنه انتخابات رئیس هیئت داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه استعداد یابی و مسابقات آن بسیار حائز اهمیت است گفت: امسال از جایگاه استان در مسابقات استعداد یابی راضی نبودیم چرا که ما ۹ نشان نقره از این مسابقات داشتیم و با یک برنامه ریزی صحیح می‌توانستیم نقره را به طلا تبدیل کنیم البته باید از این امر هم غافل نبوددر بعضی از رشته‌های ورزشی بازیکنان ملی با تجهیزات بسیار بالا در برابر تیم همدان قرار گرفته که برای ما نشان نقره این رشته‌ها از طلا بالاتر است، ولی این را هم باید بدانیم ما می‌توانیم خیلی بهتر از قبل با شیم.
 
جهانشیر با توجه به میزبانی خوبی که همدان در بحث استعداد یابی در رشته گلف را داشته گفت::پنجاه درصد جامعه ما را بانوان تشکیل داده اند پس این گروه باید مطالبه گری سهم خود را از جامعه بخواهند.

وی با اذعان اینکه هر جا بانوان حاضر بودند موفقیت‌های چشم گیری داشته ایم افزود:امروزه هر جا کاری را به یک جوان و بانوان میسپاریم و آن‌ها را باور می‌کنیم نتیجه بسیار خوبی را کسب می‌نماییم پس باید بانوان اول خود را باور کنند و وارد گوی فعالیت شوند.

جهانشیر در پایان با توجه به اهمیت برنامه فجر تا نوروز گفت::هیئت‌های ورزشی با برنامه ریزی مناسب برنامه‌های خود را منسجم برگزار نمایید چهار هیئت ورزشی همگانی، ورزش‌های بومی محلی، دوچرخه سواری و کوهنوردی بار بیشتری در این برنامه‌ها بر دوش شماست و انتظار داریم بسیار منسجم و با برنامه ریزی حضور به هم رسانید.

 مدیر کل امور بانوان در استانداری با ابراز خرسندی از برپایی این نشست تخصصی گفت: خوشحالم که نگاه مثبت مدیر کل ورزش و جوانان را نسبت به بانوان در همه زمینه‌ها داریم. وی گفت::بانوان درسته که ۵۰ درصد از سهم جامعه را در سطح جامعه دارند، ولی در سطح دنیا بانوان را ۷۰ درصد می‌دانند، زیرا این بانوان به تربیت فرزندانی می‌پردازند که میخواهند وارد جامعه شوند پس باید تاثیر خود را در جامعه بدانید و این امر برای همه جا بیفتد که چقدر برای جامعه مهم هستید.

 ربیعه علیمحمدی در ادامه گفت: شما نواب رئیس هیئت‌های ورزشی بعنوان لیدر‌های خوب ورزش در جامعه حضور دارید و باید برنامه‌های مدون و دقیقی برای دختران ما و مادران فردای جامعه برگزار نمایید.

وی با توجه به زندگی ماشینی امروزی و کم تحرکی گفت::متاسفانه ۷۰ درصد جوانان ما دچار مشکل ساختار قامتی هستند و متاسفانه این برای جامعه و دختران امروزی بسیار بد است.

مدیرکل امور ورزش و جوانان بانوان در این نشست گفت: در کنار موضوع ورزش همگانی بانوان، عزت و اقتدار بانوان در سطح جامعه نیز باید حفظ شده و برای کسب قهرمانی ایجاد انگیزه شود و به همین منظوور با برنامه ریزی که با شهرداری‌ها و شورای شهر انجام شده است قرار شده در پارک‌ها همانطور که تدابیری برای ورزش همگانی انجانم شد مخصوص بانوان نیز فضایی در نظر گرفته شود.

علیمحمدی با توجه به اهمیت ورزش همگانی گفت: در توسعه این رشته ورزشی باید بسیار کوشا باشیم و در کنار همگانی کردن ورزش در بانوان بتوانیم مدیریت اخلاق محوری هم داشته باشیم و اهمیت این موضوع با توجه فشار بیگانگان در بخش فرهنگی اینقدر قابل اهمیت است که اگر ما بتوانیم خوب عمل نمماییم بانوان ما از این لحاظ هیچ گاه دچار چالش نخواهند شد.
 
در ادامه این جلسه مسئول هماهنگی امور بانوان استان‌ها و نواب رئیس در خصوص ورزش و مشکلات و راه حل آن‌های تبادل نظر کردند.

دومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه ۶ کشور در همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار