حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه تکیه به جوانان عامل پیشرفت کشور است، گفت: توسعه کشور با بیگانگان حاصل نمی شود.
کد خبر: ۸۱۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ 31 January 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 11 بهمن) جهرم با اشاره به اینکه امروز شورای نگهبان نظر نهایی خود را در مورد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس بیان می کند، گفت: شورای نگهبان مورد تایید امام و رهبری بوده و انسان هایی خداترس، وظیفه شناس و مورد اعتماد در آن عضو هستند که ممکن است اشتباه کنند اما غرضی در تشخیص شان وجود ندارند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه ممکن است در مرحله بعدی احراز صلاحیت ها برخی از نامزدها تایید نشوند، افزود: طرفداران داوطلبان انتخابات در صورت عدم احزار صلاحیت نباید عکس العملی از خود نشان دهند.

وی بر ضرورت تمکین موافقان و مخالفان داوطلبان به نظر شورای نگهبان تاکید کرد و با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، بیان کرد: معمولا در انتخابات رقابت اصلی میان 2 نفر بوده که امکان دارد این افراد هر دو اصلح یا غیراصلح و یا اینکه مساوی و یا یکی اصلح و دیگری غیر اصلح باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر هر دو نفر از نظر ما اصلح بودند وظیفه ما تحقیق در مورد نامزدها است تا فرد بهتر را انتخاب کنیم، گفت: در این زمینه باید بهترین فرد از لحاظ ایمان، امانت داری، دردشناس و دردمندترین فرد از لحاظ خدمت به مردم را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه چنانچه یکی از افراد اصلح بوده و دیگری غیر اصلح بود مسلما باید فرد اصلح را انتخاب کنیم، ادامه داد: در صورتی که برخی از خصوصیات خوب در نامزدی بهتر است و فرد دیگر ویژگی های خوب دیگری دارد، هر کدام از این افراد صلاحیت انتخاب شدن دارند.

وی اضافه کرد: اما آنچه که سخت است آن زمان بوده که هیچ کدام از نامزدها شرایط نماینده شدن را ندارند که در این زمینه باید بین بد و بدتر فرد بد را انتخاب کرد.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی به ضرورت بازگو کردن دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید تاکید کرد تا بدانند قبل از انقلاب وضعیت کشور چگونه بوده و اکنون در چه وضعیتی هستیم.

به گفته وی به برکت نظام جمهوری اسلامی در 900 نقطه از کشور نمازجمعه اقامه می شود که خود دستاوردی از انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی، کشور موفق بوده اما نه به اندازه مسائل دیگر، گفت: هر زمان حرف رهبری انقلاب را گوش دادیم برکت های بسیاری را مشاهده کردیم اما در برخی امور از جمله عرصه اقتصاد با وجود تاکیدات فراوان رهبری انقلاب توجه شایانی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه رهبری بارها فرمودند که چشم تان به داخل و جوانان کشورمان باشد، بیان کرد: پیشرفت و توسعه کشور با بیگانگان حاصل نمی شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در جهرم، افزود: کشورمان در عرصه های علمی بسیار موفق عمل کرده و بیش از 300 هزار مقاله مختلف علمی در بعد از انقلاب اسلامی، نمایه مجلات شده است.

وی با اشاره به پیشرفت کشورمان در عرصه ساخت موشک های بالستیک، گفت: حدود 70 سال است که هیچ کشوری نتوانسته به مراکز نظامی آمریکا تیری شلیک کند اما ایران اسلامی با تکیه بر توان جوانانش توانست یک پایگاه آمریکا را شلیک موشک های بالستیک قرار دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار