امام جمعه شیراز اظهار کرد: امت اسلامی نخواهد گذاشت معامله قرن به سرانجام برسد کما اینکه هم اکنون نیز شواهد متعددی از شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا مشاهده شده است.
کد خبر: ۸۱۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ 31 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ بهمن‌ماه ضمن قدردانی از مسوولان درزمینه امداد، نجات، اسکان و خدمات پس از بحران، بیان کرد: در حوادث اینچنینی عده‌ای تشکر می‌کنند و عده‌ای انتقاد، این کار اصلی ما نیست و دعوای سیاسی نباید در این زمینه‌ها مطرح شود؛ چراکه نظام اسلامی سوای جناح بندی ها تعهداتی دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی مسکن توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بدین معنا باید در رابطه با مسکن باید به‌گونه‌ای سیاست گذاری کرده باشیم که نتیجه اش بشود اینکه اگر زلزله شدیدی هم بیاید بگویند مشکلی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رهبری این وظیفه را تعیین کرده و به همه دولت‌ها دستور داده که چنین عمل کنند، گفت: در زمینه استحکام مسکن روستایی باید این وضعیت را در فارس دنبال کنیم و مردم نیز باید این مطالبه بحق را داشته باشند.

وی با اشاره به میزان تحقق سیاست‌های رهبری در عرصه مسکن روستایی بیان کرد: در استان فارس ۴۱۶ هزار مسکن روستایی به مقاوم سازی نیازمند بوده است که از این تعداد ۲۵۰ هزار واحد مقاوم سازی شده و هنوز ۱۶۰ هزار واحد به مرمت نیازمند است.

امام جمعه شیراز با اشاره به کمک‌های دولت در عرصه مقاوم سازی اظهار کرد: دولت در این زمینه کمک‌هایی کرده است و مردم هم خودشان باید اقدام کنند.

آیت‌الله دژکام افزود: در سیل فروردین ماه امسال نیز ۴۷ میلیارد تومان تا به امروز کمک بلاعوض به مردم برای بازسازی خانه‌ها داده شده است و این مبلغ بدون احتساب وام‌های قرض الحسنه ای است که پرداخت شده؛ اما همه مسوولیت بر دوش دولت نیست و مردم هم باید قدمی بردارند تا بتوان بیشتر از مسوولان مطالبه کرد.

وی عنوان کرد: براساس برآوردها در زلزله اخیر، ۴۱۵ واحد به مقاوم سازی نیاز دارد و کمیته امداد با استفاده از ظرفیت خیرین می‌تواند به مردمی که توانایی بازسازی خانه‌ها را ندارند، یاری رسانی کند.

همدلی راز پیروزی انقلاب بود

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: از صفات برجسته‌ای که امام (ره) درباره مردم ذکر کردند و باعث پیروزی بر رژیم پهلوی شد، این بود که مردم با دست خالی اما با همدلی بر آن قدرت شیطانی، غلبه کردند.

وی افزود: باید راز این پیروزی را برای خود نگه داریم و استمرار دهیم؛ چرا که دشمن تفرقه می اندازد و هرچه اختلاف بیندازد به سود اوست.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: در درون خود گله از همدیگر داریم؛ اما تا وقتی خیانت کسی اثبات نشده است اختلاف را به جایی نکشانیم که به صرف دشمن شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه مردم باید با هم بودن را تا جایی که می‌شود حفظ کنند، اظهار داشت: مردم در انقلاب باهم بودند و صبور. ملت در راه این انقلاب زحمات بسیاری کشیدند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بیانات رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران ابراز کرد: رهبری در خطبه خود فرمودند ملت ما صبور و شکور است و همین صفات باعث شده انقلاب تا اینجا برسد، به محض اینکه دست از صبر برداریم شکست خورده‌ایم و به جای اول باز می‌گردیم.

وی عنوان کرد: اینکه خداوند انسان را در انتخاب مسیر خود آزاد گذاشته است، برای آن است که انسان امتحانش را پس دهد. افرادی ممکن است گرایش انقلابی نشان دهند و توکل نداشته باشند و دنبال این هستند که از مسیر سازش به اهداف برسند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مسیر توکل بر خدا را باید در جامعه برای همه کارهای فردی و اجتماعی رواج دهیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به معنای توحید گفت: توحید به این معناست که غیر از خدا هیچکس چیزی نمی‌تواند به ما بدهد و از ما چیزی بگیرد؛ بر همین اساس تا وقتی نگاهمان به این است که غربی ها تحریم را بردارند کاری درست نمی‌شود، توکل می‌تواند در رفتار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحول ایجاد کند.

وی ابراز کرد: در حمله به پایگاه عین الاسد برخی که توکلشان کم بود بیم جنگ داشتند؛ اما آنها باید از جنگ بترسند که زندگی شان همه همین دنیاست.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: استعمار دویست سال که ما را می‌دوشد، برای ما هر طرفش که باشد سود است برای آنهاست که ضرر است؛ زیرا ما نه امید به غیر خدا داریم و نه ترسی از غیر خدا.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رونمایی آمریکا و ترامپ از معامله قرن(طرح دولت آمریکا برای تقسیم فلسطین) که بیشتر به قمار می‌ماند تا معامله برای عزیز کردن خود در چشم صهیونیسم است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: امت اسلامی نخواهد گذاشت معامله قرن به سرانجام برسد کما اینکه هم اکنون نیز شواهد متعددی از شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا مشاهده شده است.

وی افزود: اینکه هواپیمای حامل نیروهای ارشد سیا در افغانستان سرنگون می‌شود، نشان می‌دهد آمریکا در این منطقه جایی ندارد این که مردم عراق میلیونی فریاد می‌کشند که بروید و همین که آرامکو (تاسیسات نفتی عربستان)مورد حمله یمنی ها قرار می‌گیرد اثبات می‌کند جبهه مقاومت دارد کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار