نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه معامله قرن در واقع قمار قرن بود، تصریح کرد: ترامپ و ایادی صهیونیستی او در این قمار به‌طور قطع بازنده هستند.
کد خبر: ۸۱۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 31 January 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نماز جمعه به زلزله هفته اخیر در خانه‌زنیان نیز اشاره و با شکرگذاری اینکه این حادثه تلفات جانی به‌دنبال نداشته است، بر لزوم آمادگی کامل برای شرایط دشوار و حوادث غیرمترقبه و همچنین ایمن‌سازی ساختمان‌ها و اماکن مختلف تاکید کرد.

امام جمعه شیراز با قدردانی از مسئولان در زمینه امداد، نجات، اسکان و خدمات پس از بحران، افزود: در زمینه استحکام مسکن روستایی باید این وضعیت را در فارس دنبال کنیم و مردم نیز باید این مطالبه به‌حق را داشته باشند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی مسکن توسط رهبر معظم انقلاب گفت: باید در رابطه با مسکن باید به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری کرده باشیم که اگر زلزله شدیدی هم بیاید بگویند مشکلی نیست.

امام جمعه شیراز با اشاره به کمک‌های دولت در عرصه مقاوم‌سازی افزود: دولت در این زمینه کمک‌هایی کرده است و مردم هم خودشان باید اقدام کنند.

دژکام در بخش دیگری از سخنان با اشاره به میزان تحقق سیاست‌های رهبری در عرصه مسکن روستایی بیان کرد: در استان فارس 416 هزار مسکن روستایی به مقاوم‌سازی نیاز دارد که از این تعداد 250 هزار واحد مقاوم‌سازی شده و هنوز 160 هزار واحد به مرمت نیازمند است.

خطیب جمعه شیراز افزود: در سیل فروردین‌ماه امسال نیز 47 میلیارد تومان تا به امروز کمک بلاعوض به مردم برای بازسازی خانه‌ها داده شده است و این مبلغ بدون احتساب وام‌های قرض‌الحسنه‌ای است که پرداخت شده اما همه مسئولیت بر دوش دولت نیست و مردم هم باید قدمی بردارند تا بتوان بیشتر از مسئولان مطالبه کرد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: از صفات برجسته‌ای که امام(ره) درباره مردم ذکر کردند و باعث پیروزی بر رژیم پهلوی شد، این بود که مردم با دست خالی اما با همدلی بر آن قدرت شیطانی غلبه کردند.

وی افزود: باید راز این پیروزی را برای خود نگه داریم و استمرار دهیم چرا که دشمن تفرقه می‌اندازد و هر چه اختلاف بیندازد به سود اوست.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: در درون خود گله از همدیگر داریم اما تا وقتی خیانت کسی اثبات نشده است اختلاف را به‌جایی نکشانیم که به صرف دشمن شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه معامله قرن در واقع قمار قرن بود، تصریح کرد: ترامپ و ایادی صهیونیستی او در این قمار به‌طور قطع بازنده هستند.

دژکام با بیان اینکه معامله موضوعی دو طرفه است که باید در آن تمام منافع هر دو طرف مورد نظر بوده و شرایط مقبول هر دو طرف باشد، موضوع معامله قرن را یک اقدام و قماری خبیثانه دانست و تاکید کرد: ملت مسلمان جهان اجازه چنین اقدامی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه رویدادهای اخیر نشان دهنده تزلزل بیشتر جایگاه آمریکا در غرب آسیا است، سقوط هواپیمای حامل سران سیا در افغانستان و راهپیمایی میلیونی مردم عراق با هدف تاکید بر لزوم خروج آمریکا از آن کشور را نشانه‌های این تزلزل جایگاه دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار