آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور گسترده همه مردم در این رویداد را یک وظیفه دانست و خاطرنشان کرد که حضور قوی مردم در انتخابات، تداوم راه انقلاب اسلامی را بار دیگر تضمین خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 01 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبهه های جمعه با بیان اینکه معامله موضوعی دو طرفه است که باید در آن تمام منافع هر دو طرف مورد نظر بوده و شرایط مقبول هر دو طرف باشد، موضوع معامله قرن را یک اقدام و قماری خبیثانه دانست و تاکید کرد که ملت مسلمان جهان اجازه چنین اقدامی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

او با بیان اینکه رویدادهای اخیر نشان دهنده تزلزل بیشتر جایگاه آمریکا در غرب آسیا است، سقوط هواپیمای حامل سران سیا در افغانستان و راهپیمایی میلیونی مردم عراق با هدف تاکید بر لزوم خروج آمریکا از آن کشور را نشانه‌های این تزلزل جایگاه دانست.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور گسترده همه مردم در این رویداد را یک وظیفه دانست و خاطرنشان کرد که حضور قوی مردم در انتخابات، تداوم راه انقلاب اسلامی را بار دیگر تضمین خواهد کرد.

امام جمعه شیراز گفت: آنانکه در زمان شهادت شهید سلیمانی به میدان آمدند و اعلام کردند که اجازه پایمال شدن خون آن شهید را نخواهند داد، بدانند که انتخابات عرصه‌ای است که با حضور و مشارکت در آن مانع پایمال شدن خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا خواهند شد.

او در عین حال حضور در انتخابات را بسیار با اهمیت دانست و مهمتر از آن انتخاب افراد اصلح را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه مردم به این نکته مهم شد که باید در انتخاب خود بسیار دقت کنیم.

امام جمعه شیراز به زلزله هفته اخیر در خانه‌زنیان نیز اشاره و با شکرگذاری اینکه این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته است، بر لزوم آمادگی کامل برای شرایط دشوار و حوادث غیر مترقبه و همچنین ایمن سازی ساختمان‌ها و اماکن مختلف تاکید کرد.

آیت‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز با ادامه مباحث هفته‌های گذشته در خصوص ایمان، یادآور شد که رهبر معظم انقلاب لزوم ترویج ایمان به عنوان یک ارزش معنوی را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار داده‌اند.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه‌ای از سوره شریفه یونس، در خصوص قوم بنی اسرائیل و حضرت موسی(ع)، تاکید کرد که در آن زمان نیز علیرغم آنکه مردم فرعون و ظلم و جور او را دیده و حس کرده بودند، در گرویدن به حضرت موسی(ع) و ایمان آوردن به این پیامبر الهی، تردید کردند.

او با اشاره به اینکه امروز هم هستند کسانیکه علیرغم اطلاع از ظلم و دشمنی استکبار، در مقاومت مردد هستند، بر لزوم داشتن توکل به خداوند تاکید و خاطرنشان کرد که رکن اول توکل درک این موضوع است که انسان بفهمد مخلوق اگر خداوند نخواهد نه میتواند به او ضرری بزند نه سودی برساند.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه دویست سال استعمار از ما بهره برده است، تصریح کرد که امروز ما باید به این درک برسیم که غیر از خداوند هیچ کس قادر نیست چیزی به ما بدهد یا چیزی را از ما بگیرد.

آیت‌الله دژکام داشتن توکل را عامل پیروزی دانست و یادآور شد که با توکل به خداوند مطمئن باشیم که پیروزی نصیب ما خواهد شد.

امام جمعه شیراز با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه فجر و توصیف حضرت امام خمینی(ره) از ملت ایران، گفت: باید بدانیم که هرچه دشمن اختلاف افکنی کند به سود ما است؛ ما بعضا گلایه های خیلی سنگینی از هم داریم اما تا زمانیکه خیانت کسی اثبات نشده اختلاف را به جایی نکشانیم که به صرف دشمن باشد. این یک قاعده کلی محسوب می‌شود که پیامبر هم مد نظر داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس با یادآوری اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است تا از آن سود ببرد، صبر و استقامت و توکل به خداوند را از عوامل مهم پیروزی دانست و بر لزوم پایمردی بر ارزش ها تاکید کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار