دبیر مرکز نهضت اجتماعی جوانان فارس نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: این نهضت پنجره‌ای از فرصت را در اختیار جوانان قرار داده که می‌تواند سکوی پرشی برای پیشرفت و توسعه کشور در گام دوم انقلاب به وجود آورد.
کد خبر: ۸۱۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 02 February 2020

تابناک فارس به نقل از شیرازه: به گزارش واحد ارتباطات و رسانه نهضت اجتماعی جوانان فارس، همایش «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» با محوریت «فارس طلایه‌دار فرهنگ، در مسیر پیشرفت» و با موضوع ارائه الگوهای موفق عرصه‌های اجتماعی و با حضور جوانان و فعالان اجتماعی استان برگزار شد و 11 الگوی برتر اجتماعی به ارانه الگوهای خود پرداختند.
آیت‌الله دژکام: ورود جوانان مومن به صورت جهادی مشکلات کشور را حل خواهد کرد
آیت‌الله دژکام در این همایش ضمن اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آن سال‌ها، هنگامی که جوان‌ها سخن از سرنگونی شاه و رژیم طاغوت می‌گفتند، این حرف از جانب برخی بزرگترها غیرقابل باور به نظر می‌رسید.
امام جمعه شیراز افزود: چندسال بعد که جنگ به ما تحمیل شد و جوانان وارد عرصه دفاع از کشور شدند، بسیاری از عملیات‌ها و اقداماتی که در طول جنگ صورت می‌گرفت و جوانان محور آن بودند، حتی از جانب برخی فرماندهان شگفت‌انگیز و غیر قابل باور بود اما همه این اقدامات به صورت معجزه‌آسایی به وقوع پیوست چون جوانان با ایمان پای کار بودند.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: امروز نیز در هر عرصه‌ای که جوانانِ با ایمان، به صورت جهادی وارد عرصه شوند مشکلات کشور حل خواهد شد.
«نهضت اجتماعی جوانان» می‌تواند سکوی پرشی برای پیشرفت و توسعه کشور در گام دوم انقلاب باشد
سجاد جباری، دبیر مرکز نهضت اجتماعی جوانان فارس نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: این نهضت پنجره‌ای از فرصت را در اختیار جوانان قرار داده که می‌تواند سکوی پرشی برای پیشرفت و توسعه کشور در گام دوم انقلاب به وجود آورد.
وی با بیان اینکه حل مسائل مردمی به یک نهضت اجتماعی نیاز دارد، افزود: نهضت اجتماعی جوانان یک جنبش مردمی با رویکرد مسئله محور است و بازتعریف مدلی منطبق بر فعال کردن لایه‌هایی از فعالان اجتماعی برای ایجاد حلقه اتصال میان مردم و حاکمیت است و در تلاش است تا فعالان اجتماعی را پای کار حل مسائل مردم بیاورد و میدانی جدید برای حرکت‌های مردمی ایجاد کند.
به گفته دبیر همایش عهدواره پیشرفت منطقه‌ای فارس، با شناسایی و انسجام فعالان اجتماعی به دنبال اثرگذاری بالای آنها در صورت مدل‌سازی و تکثیر است.
جباری «کسب و کار و کارآفرینی و رفاه اقتصادی»، «نشاط و تفریح»، «مطالبه گری»، «سلامت»، «محیط زیست»، «آموزش و فناوری»، «ورزش» و «گردشگری» را هشت عرصه برای شروع شناسایی و شبکه‌سازی فعالان اجتماعی تاکنون در این نهضت ذکر کرد و بیان داشت: «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» محملی برای شناسایی و البته معرفی الگوهای موفق فعال در حوزه‌های هشت گانه فعالیت‌های اجتماعی پدید آورده است.
الگوهای اجتماعی باید دارای سه ویژگی مهم مردمی بودن، دارای خلاقیت بودن و داشتن قابلیت مدل‌سازی و تکثیر باشند
وی ادامه داد: در همایش «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» که با حضور فعالان اجتماعی و با ارائه مدل‌هایی از فعالیت‌های موفق اجتماعی برگزار شد، نهضت اجتماعی سعی در معرفی فعالیت‌های اثرگذاری دارد که دارای سه ویژگی مهم مردمی بودن، دارای خلاقیت بودن و داشتن قابلیت مدل‌سازی و تکثیر باشند.
دبیر مرکز نهضت اجتماعی جوانان فارس با بیان اینکه شبکه‌ای از فعالان اجتماعی حول هسته‌ای از جامعه نخبگان اجتماعی شکل گرفته و میزان افراد عضو این مجموعه‌ها در حال افزایش است، تصریح کرد: با توجه به منطقه‌ای بودن فعالیت‌های این نهضت، شناسایی مسائل مبتلابه هر منطقه، بر خلاف روندهای رایج در دیوانسالاری، از خود منطقه اتفاق افتاده و خود مردم همان منطقه برای حل مسئله محلی خود بسیج می شوند.
جباری بیان کرد: باید امیدوار بود که در مسیر تحقق گام دوم انقلاب که محور آن را جوانان و فعالیت‌های ایشان تشکیل می‌دهند، نهضت اجتماعی جوانان برای حل مسائل مردم، نفسی تازه باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار