کد خبر: ۸۲۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 05 February 2020

استاندار کرمان با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تعداد شاغلین استان کرمان طی یک سال گذشته، گفت: «در یک سال گذشته تعداد شاغلین استان از ۷۳۳ هزار نفر به ۸۵۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده و سرعت ایجاد شغل در استان کرمان از متوسط کشور بالاتر بوده است».
به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، محمدجواد فدایی در جلسه‌ی شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر دفاع با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید سپهبد سلیمانی اظهار کرد: «امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که به آرمان‌های انقلاب پایبند بوده و برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن بکوشیم».
وی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تعداد شاغلین استان کرمان طی یک سال گذشته افزود: «اشتغال یکی از بحث‌های بسیار مهم و جزو اولویت‌های کاری ماست که در یک سال گذشته تعداد شاغلین استان از ۷۳۳ هزار نفر به ۸۵۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده و سرعت ایجاد شغل در استان کرمان از متوسط کشور بالاتر بوده است».
فدایی با اشاره به این‌که صادرات استان کرمان دو برابر شده و نرخ بیکاری استان در سال جاری به ۱۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: «اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در استان ۸۰ درصد رشد داشته، کشت گلخانه‌ای ۷۱ درصد و ارزش افزوده در بخش صنعت ۵۴ درصد رشد را شاهد بوده است».
وی بیان کرد: «تولید مس کاتد ۳۶ درصد افزایش، تولید کنسانتره آهن دو برابر، تولید گندله سه و نیم برابر، استخراج مواد معدنی دو برابر رشد داشته و زنجیره‌ی تولید فولاد در استان کرمان کامل شده و همه‌ی مراحل تولید از معدن تا شمش در استان صورت می‌گیرد».
استاندار کرمان با اشاره به این‌که در تولید برق یک و نیم برابر رشد داشته و در ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی از صفر به ۶۰ مگاوات رسیده‌ایم، اضافه کرد: «در تامین آب شرب روستاها علی‌رغم مشکلات، رشد خیلی خوبی داشته‌ایم و تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار بهره‌مند از شبکه‌ی آب آشامیدنی یک و نیم برابر شده است».
وی با اشاره به این‌که جمعیت خانوارهای روستایی بهره‌مند از گاز به ۴۴ درصد رسیده، افزود: «در دهه‌ی فجر امسال در بخش دولتی و خصوصی ۲۶۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۹۵۵۶ میلیارد تومان و چهار هزار و ۶۳۲ اشتغال مستقیم افتتاح شده و می‌شود».
فدایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «انتخابات، تعیین سرنوشت چهار سال آینده‌ی کشور است که باید سعی کنیم مجلسی توانمند و قوی تشکیل شود تا قوانین کارگشا، مترقی و موثر برای توسعه‌ی کشور و ادامه‌ی مسیر انقلاب تصویب کند».
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان گفت: «اولویت کاری فرمانداری‌ها در روزهای آینده انتخابات است که کار مشترک و همگانی است و تنها ستاد انتخابات مسئول برگزاری انتخابات نیست».
استاندار کرمان افزود: «همه‌ی دستگاه‌های اجرایی باید انتخابات را وظیفه‌ی انقلابی، اسلامی و ملی تلقی کرده و فقط منتظر درخواست ستاد و فرمانداری‌ها برای همکاری نباشند و در تامین نیروی انسانی متعهد و مورد اعتماد عمومی مردم و همچنین وسایل نقلیه همکاری کنند». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار