این نمایشگاه تا جمعه بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
کد خبر: ۸۲۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ 09 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در سخنانی در حاشیه آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان با بیان این که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر این صنعت و هنر فاخر است، گفت: حدود ۵۱ تولید کننده، صادرکننده و فعال حوزه فرش دستباف از استان‌های آذربایجان شرقی، قم ، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، بوشهر، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و تهران محصولات و تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.
حمیدرضا ایزدی افزود: در این نمایشگاه، حاصل ذوق و قریحه فعالان صنعت فرش در قالب فرش‌های تمام ابریشم، گلیم بافی، گبه، جاجیم، نمد فرش بیجار، قالی‌های روستایی و عشایری، فرش بختیاری و ملزومات بافت فرش به نمایش در آمده است.
وی، حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان فرش دستباف را از مهمترین اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس برشمرد و ادامه داد: ضرورت دارد که در جهت گسترش و تقویت هنر و صنعت فرش که نقش بسزایی در ارزآوری و اشتغال دارد، به مساله برندسازی و رقابت در بازارهای جهانی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی توجه ویژه شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: فرش‌های دستباف استان فارس متنوع و جزو نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی است که در سطح جهانی نیز علاقمندان بسیاری دارد که شامل فرش‌های قشقایی، خمسه، باصری، افشار، آباده، لری و عربی بافت است که این تنوع برتری استان را نسبت به سایر استان‌ها نشان می‌دهد.

حمایت از تولید فرش دستباف، گامی در جهت گسترش بازارهای جهانی آن

سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس حمایت از تولیدکنندگان و ارتقاء سطح تولید و کیفیت صنعت و هنر فرش دستباف را گامی موثر در جهت ارتقاء و توسعه آن در بازارهای بزرگ جهانی دانست و گفت: هم اینک ۲۷۵ تولید کننده فرش دستباف در استان فعالیت دارند.
ایزدی افزود: سالانه حدود ۱۷۰ هزار بافنده در استان افزون بر ۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف تولید می‌‎کنند و تاکنون برای ۱۲۶ هزار و ۳۹۰ نفر نیز در این استان کارت قالیبافی صادر شده است.
وی ادامه داد: همچنین افزون بر ۳۱ هزار بافنده نیز در این استان تحت پوشش بیمه بافندگان قرار دارند که هفت هزار نفر آن مربوط به شهرستان شیراز است.
او اظهار داشت: استان فارس پارسال ۲۰ درصد از سهم کل صادرات فرش کشور را به خود اختصاص داد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: فرش استان فارس به دلیل ذهنی‌بافی و رنگ‌آمیزی‌های طبیعی در دنیا خریداران و طرفداران بسیاری دارد و به کشورهایی از جمله چین، پاکستان، گرجستان، آذربایجان، آلمان، استرالیا، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، ترکی و یونان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار