معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد تا پایان ششمین روز جشنواره فیلم فجر، ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شیراز از این جشنواره استقبال کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 09 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:بهروز مرامی یکشنبه ٢٠ بهمن در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق و با اشاره به فیلم‌هایی که بیشترین استقبال از سوی مردم داشته‌اند، افزود: تاکنون مردم شیراز به ترتیب از فیلم‌های «درخت گردو»، «خوب، بد، جلف ۲»، «خروج»، «روز صفر» و «شنای پروانه» بیشترین استقبال را کرده‌اند و این فیلم‌ها تا این لحظه بیشترین فروش بلیت را داشته‌اند.

او در خصوص وضعیت جشنواره امسال گفت: هر جشنواره فیلم‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان گفت که جشنواره امسال خوب یا بد بوده است، البته تماشاچیان و منتقدان درباره فیلم‌های جشنواره قضاوت می‌کنند ولی به‌طور کلی باید بدانیم که این‌گونه نیست یکسری فیلم‌ها خوب یا بد انتخاب شده باشند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری اینکه از فیلم‌های مختلفی که تقاضای شرکت در جشنواره دارند، هیئت انتخاب یکسری فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند لذا نمی‌توانیم بگوییم که جشنوار امسال ضعیف یا بد بوده است، عنوان کرد: اگر معیاری ارزیاب جشنواره را بر اساس تعداد تماشاچیان فیلم‌ها بگذاریم، بیشترین تعداد تماشاچی‌ها مربوط به سال ۱۳۸۴ بوده است که در آن زمان قریب ۴۲ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره نشستند.

مرامی ادامه داد: البته همین آمار هم به معنای خوب بوده جشنواره نسبت به اکنون نیست زیرا میزان استقبال تماشاچیان تابع یکسری متغیرهایی بود به عنوان مثال در آن زمان ظرفیت صندلی‌هایی که برای یک روز ارائه می‌کردیم قریب به ۸۰ هزار و ۱۰۰ صندلی بود و اکنون این ظرفیت ۴ هزار و ۴۵۰ صندلی شده است یعنی نصف تعداد صندلی‌های سال‌های قبل.

ار اضافه کرد: همچنین در آن زمان بلیت‌های اهدایی و رایگان به دلیل اینکه هزینه جشنواره از منابع دولتی تأمین می‌شد، بیشتر بود ولی امروز با توجه به اینکه جشنواره خودگردان شده است، باید از محل درآمد فروش فیلم‌ها هزینه جشنواره تأمین شود و نمی‌توانیم مانند گذشته بلیت‌های رایگان توزیع کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه به طور کلی جشنواره امسال با استقبال خوبی از سوی تماشاچیان مواجه شده است، گفت: در جشنواره امسال ۲۲ فیلم در جشنواره فیلم فجر و ۵ فیلم در بخش پرواز سیمرغ (ویژه کودکان) برای اکران انتخاب شده است یعنی مجموعاً ۲۷ فیلم در جشنواره امسال فیلم فجر شیراز اکران شده و یا می‌شوند.

مرامی یادآور شد: بخش فیلم کودک تنها در مجموعه هنر شهر آفتاب برای کودکان و دانش‌آموزان مدارس آن هم تقریباً به صورت رایگان اجرا می‌شود که تلاش شده است دانش‌آموزان مناطق محروم بتوانند از این بخش استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار