مهدویان با "درخت گردو"، مخاطبان شیرازی را به سالن‌ها می‌کشاند.
کد خبر: ۸۲۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 10 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فیلم "درخت گردو" آخرین ساخته محمدحسین مهدویان فیلمساز خوش فکر این سال‌های سینمای ایران، جز معدود آثاری است که در جشنواره نوزدهم همچنان با اقبال مخاطبین روبرو شده و به سانس‌های فوق العاده نیز کشیده شده است.

"درخت گردو" شامگاه یکشنبه ۲۰ بهمن ماه بار دیگر در تالار حافظ شیراز به روی پرده رفت و استقبال هنردوستان شیرازی به مانند چند سانس اکران‌های اول این فیلم، قابل توجه بود و همین موضوع مدیران اجرایی جشنواره فجر شیراز را بر آن داشت تا در دو روز پایانی هم، درخت گردو مهدویان باز هم به نمایش در آید.

مریم رضایی تماشاگر این فیلم سینمایی، اظهار داشت: کارگردان فیلم "درخت گردو" سناریو فیلم را به زیبایی به رشته تحریر درآورده بود به طوری که حین تماشای فیلم، اشک بر صورت تمامی حاضران در سالن تالار حافظ جاری شد.

او با اشاره به اینکه شاید مردم از حادثه غمبار و اندوهناک هفت تیر فقط در حد اخبار برگزاری مراسم‌ها و یاد بزرگداشت این روز شنیده باشند، افزود: اکران این فیلم روایت جزئیات این حادثه و قربانی شدن هزاران نفر از هم وطنان سردشتی بود.

رضایی تصریح کرد: فیلم "درخت گردو" خسته کننده نبود و به جرات می‌توانم بگویم تمامی تماشاگران با رضایت سالن را ترک کردند.

داستان فیلم "درخت گردو" با الهام از ماجرایی واقعی و براساس بمباران شیمیایی سردشت در هفت تیرماه ۱۳۶۶ توسط نیرو‌های هوایی عراق در چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت شکل گرفته و قصه کاراکتری بنام قادر مولان‌پور با بازی پیمان معادی را که در خلال بمباران شیمیایی سردشت خانواده‌اش دچار مشکلات شیمیایی می‌شوند و از بین می‌روند را روایت می‌کند.

در حمله شیمیایی عراق به سردشت و اوه ۱۳۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر جان‌باخته و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

محمدحسین مهدویان تا پیش از ساخت فیلم درخت گردو، با کارگردانی آثاری، چون ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، ماجرای نیمروز:ردخون و لاتاری به شهرت رسید و امروز از او بعنوان کارگردانی صاحب سبک یاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار