در این بسته دانستنی درباره فواید سیب، روغن سبوس برنج و راه‌های از بین بردن آلرژی ها خواهیم گفت.
کد خبر: ۸۲۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 10 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

فواید روغن سبوس برنج
سبوس برنج نوعی روغن دارد که از لایه خارجی برنج تهیه می‌ شود. این نوع روغن به خاطر طعم ملایم و نقطه دود بالایی که دارد برای سرخ کردن مواد غذایی مناسب است. همچنین برای تقویت رشد مو و حمایت از رطوبت پوست مفید خواهد بود. روغن سبوس برنج به طور طبیعی ارگانیک و بدون اصلاح ژنتیکی است، می ‌تواند مشکلات سلامتی مرتبط با ارگانیسم ‌های اصلاح‌ شده را به حداقل برساند. این روغن یک منبع بزرگ از چربی‌های تک غیر اشباعی است که نوعی چربی سالم محسوب می شود و در برابر بیماری ‌های قلبی مفید خواهد بود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهند چربی‌‌های تک غیر اشباعی ممکن است تاثیر مثبتی بر دیگر جنبه‌های سلامت، از جمله سطوح فشار خون و متابولیسم کربوهیدرات‌ نیز داشته باشند. علاوه بر افزایش سلامت داخلی، بسیاری از مردم برای افزایش هیدراتاسیون پوست و کاهش علائم پیری از روغن سبوس برنج استفاده می کنند.

روغن سبوس برنج تا حد زیادی به خاطر محتوای اسیدهای چرب و ویتامین E دارای آنتی ‌اکسیدانی است که به محافظت از پوست در برابر آسیب ها کمک می ‌کند و مانع تشکیل رادیکال ‌های آزاد مضر می ‌شود. به همین دلیل، روغن اغلب به سرم‌های پوست، صابون‌ها و کرم‌ها اضافه می‌شود تا پوست سالم و صاف نگه داشته شود. همچنین این روغن مفید، حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ است که می تواند با افزایش تولید فولیکول باعث افزایش رشد مو شود.

عوارض جانبی روغن سبوس برنج
اگرچه فواید متعددی برای روغن سبوس برنج وجود دارد، اما این روغن مفید دارای عوارض جانبی هم است. روغن سبوس برنج مانند بسیاری از روغن‌های گیاهی همچون روغن هسته انگور و کلزا بسیار پردازش و تصفیه شده است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم غذاهای فوق العاده پردازش شده مانند روغن سبوس برنج، ممکن است با خطر بالای انواع خاصی از سرطان ‌ها از جمله سرطان سینه همراه باشد.

اصول گرفتن فشار خون

اگر افراد به خوبی نحوه‌ی فشار گرفتن را یاد بگیرند می توانند از حملات قلبی و ایسکمی جلوگیری کنند. برخی از افراد روی تختشان می‌خوابند، سپس مانیتور فشار سنج را نیز در زیر دست‌شان قرار می‌دهند که این کار کاملا اشتباه است، باید در حالت مناسبی قرار بگیرند و سپس فشار خون را با دستگاه مربوطه بگیرند .

طرز صحیح نشستن بدین گونه است که شما باید بصورت صاف و عمودی روی صندلی بنشینید و کمر کاملا باید با صندلی که به رویش نشسته‌اید در تماس باشد . با کمی بالا یا پایین شدن بازو ، ممکن است نتیجه بدست آمده اشتباه باشد، به همین دلیل پزشکان پیشنهاد می‌کنند که دست خود را بطور کامل روی میز بگذارید و همچنین باید دستتان صاف باشد. همانگونه که در بالا ذکر شد، شما نباید در طول گرفتن آزمایش هر گونه حرکتی داشته باشید چرا که این کار از جانب شما باعث اشتباه شدن نتیجه آزمایش می شود. قبل از انجام تست باید از برخی خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها خودداری شود زیرا آن‌ها می توانند میزان قند خون را تغییر دهند .

خوردن سیب و فواید چند برابر آن
بهتر است سیب با هسته خورده شود. در غیر اینصورت مقدار میکرو ارگانیسم‌های پروبیوتیک مفید برای انسان به شدت کاهش می‌یابد. باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در مواد غذایی بر کار روده تأثیر خواهند گذاشت، اما با پردازش حرارتی اکثر آن‌ها از بین می‌روند، از این‌رو خوردن میوه و سبزیجات تأثیر مثبتی بر میکروفلورای بدن دارند.

وجود آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C در سیب سبز یکی از منابع اصلی فلانوئیدها رژیم غذایی است. سیب به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند و رادیکال‌های آزاد را که سبب آسیب رساندن به سلول‌های شما می‌شوند، از بین می‌برد. یکی از فواید خوردن سیب ناشتا این است که بدن شما توانایی مبارزه با این رادیکال‌ها را بدست می‌آورد. این کار به تولید سلول‌های سالم کمک خواهد کرد. خوردن سیب احتمال بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. بنابراین، سیب یکی از بهترین دشمنان بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت است. خوردن سیب با شکم خالی، به افراد در کم کردن وزن کمک می‌کند.

مزیت خوردن سیب سبز ناشتا، این است که کمک می‌کند تا قند خون را ثابت نگه دارد. باید به خاطر داشته باشید که هنگام خواب متابولیسم بدن به کار خود ادامه می‌دهد و پانکراس ممکن است در تنظیم گلوکز دچار مشکل شود. از آنجا که سیب حاوی فیبر محلول است، خوردن آن با شکم خالی جذب شکر در روده را به تاخیر می‌اندازد و این اثر در بیشتر روز ادامه پیدا خواهد کرد.

راه های از بین بردن آلرژی
هوای داخل خانه‌ می‌تواند دو تا پنج برابر هوای بیرون آلوده‌تر باشد. تغییر آب‌و‌هوا و افزایش میزان دی‌اکسیدکربن محیط‌زیست عامل رشد مواد آلرژی‌زا مانند کپک است. از آنجایی که امروزه در محیط‌های داخلی پاک‌تری زندگی می‌کنید، بنابراین هنگامی که در معرض مواد نا آشنا مانند مایت‌های گرد و غبار و خز حیوانات قرار می‌گیرید، سیستم ایمنی بدن ما قادر به مبارزه و دفاع در برابر این مواد نخواهد بود.

افراد بهتر است در محل حمام خود دستگاه تهویه‌ی هوا نصب کنند، هنگام حمام و دوش گرفتن برای کاهش قارچ‌های دوست‌دار رطوبت دستگاه تهویه را روشن بگذارند. حداقل، در را نیمه ‌باز گذاشته یا پنجره را را باز کنند. کپک‌ها در گوشه‌های مرطوب نیز رشد می‌کنند، پس هفته‌ای یک بار اطراف سینک، وان و توالت را تمیز کنید. افراد امروزه از خوشبو کننده‌های برقی استفاده می‌کنند که بهتر است استفاده از آ‌ن‌ها را متوقف کنند. زیرا برخی از آن‌ها ترکیبات آلی فرار از خود ساطع می‌کنند که مشکلات تنفسی را تشدید خواهند کرد. همچنین طبق تحقیقات این ترکیبات آلی موجب سردردِ افراد حساس خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار