فارس ۵ درصد در بازار تجارت الکترونیک کشور سهم دارد
کد خبر: ۸۲۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 16 February 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به پیشینه این استان و شهر شیراز در حوزه الکترونیک، سهم ۵ درصدی استان فارس از کل تجارت الکترونیک کشور را بسیار اندک دانست.
یلدا راهدار در جلسه کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بالای ۸ درصد در بازار تجارت الکترونیک و کسب و کار‌های دانش بنیان الکترونیک سهم دارند، سهم ۵ درصدی فارس با آن سابقه و برخورداری از نیرو‌های توانمند و متخصص، جای تاسف دارد.
او گفت: در حال حاضر تجارت الکترونیک یکی از مباحث مهم در حوزه کسب و کار در دنیا و کشور است که کشور چین و حوزه مد و پوشاک رتبه اول کسب و کار‌های الکترونیک و تجارت الکترونیک در جهان را به خود اختصاص داده است.
راهدار ادامه داد: بر اساس آمار تا پایان سال ۹۶ بیش از ۳۸ هزار کسب و کار فعال دارای نماد الکترونیک در کشور وجود داشته که شهر تهران رتبه برتر در حوزه تجارت الکترونیک در کشور را داراست.
او ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در حوزه تجارت الکترونیک موضوع حمل کالا و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های دولتی خدمات رسان در حوزه ارسال کالا از جمله اداره پست و راه آهن است که این نیاز بخش خصوصی را به صورت کارشناسی دنبال می‌کنیم.
او با اشاره به بحث نرم افزار‌های آزاد و حضور بخش خصوصی در این حوزه، اضافه کرد: بخش نرم افزار‌های آزاد برای بسیاری از فعالان بخش خصوصی و دولتی ناشناخته و نامانوس است لذا برای آشنایی و بهره گیری بخش خصوصی از این بخش در حال تدوین نشست تخصصی با موضوع نرم افزار‌های آزاد برای فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی فارس هستیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه نگاه دولت به تجارت الکترونیک حاکمیتی است افزود: دولت به عنوان بزرگترین پشتیبان از فعالیت‌های سازنده و کارآمد باید در حوزه تجارت الکترونیک به عنوان حمایت گر نقش آفرین باشد.
سهرابی اظهار کرد: تجارت الکترونیک هنوز در کشور ما فرهنگ سازی نشده است و مشکلاتی از جمله در حوزه پست برای فعالان این بخش وجود دارد که فعالان حوزه تجارت الکترونیک در استان می‌توانند مسایل و مشکلات خود را در سامانه ۱۹۵ به ما منتقل کنند.
محمد دانش نیا رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت:یکی از اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث حمایت از تجارت الکترونیک تشکیل میز تخصصی برق و الکترونیک در استان است که در این میز تخصصی سیاست‌های راهبردی تبیین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار