مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سالانه ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 16 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار هکتار از سطح استان به زیر کشت سیب زمینی می‌رود که عملکرد متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار ۴۰ تن است.

او بیان کرد: سیب‌زمینی در مناطق گرمسیری و جنوب فارس مانند لارستان در دو فصل تابستان و پاییز کشت و در ماه‌های دی تا اسفند و همچنین فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه برداشت می‌شود.

دهقان تصریح کرد: کشت بهاره سیب زمینی در مناطق نیمه گرم از جمله کازرون، مرودشت و داراب از بهمن ماه آغاز و از اواسط بهار برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه کشت سیب زمینی در مناطق معتدل از اوایل بها و برداشت از اواخر بهار تا اوایل تابستان است، افزود: کشت سیب زمینی در مناطق سردسیری از جمله آباده، اقلید و خرم بید از اوایل بهار آغاز و در فصل پاییز برداشت می‌شود.

او ادامه داد: کاشت سیب زمینی طرح استمرار در جنوب فارس از پایان شهریور آغاز شد و تا اواسط مهرماه ادامه دارد و در مناطق سردسیری که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور وجود ندارد، کشت شده و پس از برداشت در انبار نگهداری می‌شود.

برچسب ها: تولید ، سیب زمبنی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار