رحمانیان گفت: ما شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف هستیم، در حوزه‌های قضایی، گاهی شائبه ایجاد می‌کنند که نظام برای مردم کاری نکرده است در حالی که پیش از انقلاب عمده خدمات به چند شهر معطوف می‌شد، هدف راهبردی دشمن در این مقطع خاص و حساس ایجاد یأس و ناامیدی در بین نوجوانان و جوانان، ایجاد دوقطبی‌ها و چند قطبی‌ها، سیاه‌نمایی، تفرقه‌افکنی و غیره است، بنابراین لازم است در مسیر طراحی دشمن هوشمندانه عمل کنیم.
کد خبر: ۸۲۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ 16 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:احمد رحمانیان یکشنبه ۲۷ بهمن در همایش تجلیل از فعالان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان فسا، با بیان این که ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، آن را از تمام انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند، افزود: بیشتر انقلاب‌ها یا به انحراف کشیده شده و یا به دیکتاتوری ختم شده‌اند، اما انقلاب اسلامی ایران هر روز پویاتر می شود که یکی از دلایل آن نفی قدرت شرق و غرب و عدم وابستگی این انقلاب به قدرت‌ها و حفظ استقلال است.

رحمانیان از ویژگی‌های دیگر انقلاب اسلامی، جمهوریت و اسلامی بودن آن دانست و گفت: وجود نعمت ولایت مطلقه فقیه نیز از دیگر ویژگی‌های ماندگاری این انقلاب به شمار می‌رود و همین ویژگی‌ها سبب زنده ماندن انقلاب اسلامی شده است.

وی در ادامه به وقایع بعد از انقلاب اشاره و اضافه کرد: هر یک از این وقایع می‌توانست در مسیر هر انقلابی مانع ایجاد کند، اما به خاطر ویژگی‌های انقلاب اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی موفق به تحقق اهداف شومشان نشدند.

رحمانیان ادامه داد: سرمایه اجتماعی، وحدت، ساده‌زیستی مسئولان به ویژه در ابتدای انقلاب، صداقت، تعهد، مسئولیت پذیری و دیگر ویژگی‌ها سبب ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس خاطرنشان کرد: در مسیر انقلاب اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده تا نهال انقلاب به ثمر بنشیند و امروز این نهال به درختی تنومند تبدیل شده که هیچکدام از قدرت‌های جهانی نمی‌توانند به آن آسیب‌برسانند و این نتیجه تلاش اقشار مختلف مردم است.

رحمانیان گفت: ما شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف هستیم، در حوزه‌های قضایی، گاهی شائبه ایجاد می‌کنند که نظام برای مردم کاری نکرده است در حالی که پیش از انقلاب عمده خدمات به چند شهر معطوف می‌شد، هدف راهبردی دشمن در این مقطع خاص و حساس ایجاد یأس و ناامیدی در بین نوجوانان و جوانان، ایجاد دوقطبی‌ها و چند قطبی‌ها، سیاه‌نمایی، تفرقه‌افکنی و غیره است، بنابراین لازم است در مسیر طراحی دشمن هوشمندانه عمل کنیم.

این مقام قضایی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره و اضافه کرد: بحث پیشگیری از جرائم تخلفات انتخاباتی باید به طور جدی پیگیری شود، مردم سالاری دینی یکی از ویژگی‌های انقلاب و حضور مردم در انتخابات نیز یکی از جلوه های این مردم‌سالاری است و با توجه به تاکید مقام معطم رهبری (مدظله العالی) باید قوی باشیم و یکی از راه‌های قوی شدن معرفی نماینده‌های صالح و سالم به مجلس است تا بتوانیم وابستگی به نفت را کم کنیم و خودکفا شویم.

رحمانیان با بیان اینکه با مجلس قوی و انقلابی می توانیم بر مشکلات فائق شویم به ویژه مشکلات را کم کنیم، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید رعایت مر قانون، تبلیغات سالم و به دور از سیاه نمایی و عدم استفاده ازامکانات دولتی را در تبلیغات خود حتمأ مدنظر قرار دهند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه هیچ دستگاه و شخصی نیست که وظیقه پیشگیری از وقوع جرم را عهده‌دار نباشد، تاکید کرد که پیشگیری از وقوع جرم یک نیاز فراگیر در هر جامعه‌ای تلقی می‌شود.

رحمانیان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث پیشگیری از وقوع جرم و مدرک آن قانون اساسی است.

او ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد محیط سالم یکی از راه‌ های نجات ما از نقشه‌های دشمنان است.

رحمانیان گفت: پی‌ریزی اقتصادی سالم، تامین حقوق همه‌جانبه زن و مرد و غیره یک نوع پیشگیری در حوزه اجتماعی است که در قانون اساسی نیز به آن ها اشاره شده است.

این مقام قضایی تأکید کرد: هیچ دستگاه و شخصی نیست که وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را برعهده نداشته باشد اما متاسفانه این مبحث فراگیر نشده و در حد شعار باقیمانده و مباحث علمی پیشگیری از وقوع جرم درک نشده است.

رحمانیان گفت: برخی بر این باورند که پیشگیری فقط بر عهده دستگاه قضایی، اطلاعاتی و انتظامی است در حالی که پیشگیری از وقوع جرم برعهده همه دستگاه ها و نهادها قرار دارد.

او ضمن قدردانی از اقدامات فعالان این حوزه، آنان را سربازان جنگ نرم خواند و افزود: پیشگیری از وقوع جرم نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد و این امر باید از طریق روش های نوین علمی پیگیری شود و استمرار یابد.

رحمانیان افزود: لازم است بین همه دستگاه ها و نهادهای امر پشگیری از وقوع جرم مشارکت بین بخشی ایجاد و آثار آن ارزیابی شود، همه این موارد نیازمند افراد عالم، دلسوز و متعهد است و در شهرستان فسا نیز نمونه‌هایی از این افراد وجود دارد به طوریکه امسال شاهد کاهش ۱۲ درصدی طلاق در این شهرستان بودیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار