معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: بیشترین کودکان کار در سنین دبستان هستند و به نظر می‌رسد سایر نهاد‌ها نیز باید نسبت به کودکان کار احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند تا امور مربوط به آن‌ها با سرعت بیشتری سر و سامان یابد.
کد خبر: ۸۲۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 18 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: بر اساس آمار‌های ساماندهی کودکان در استان، دستفروشی و گل فروشی در رده اول شغل‌هایی است که کودکان کار در خیابان‌ها انجام می‌دهند.

معصومه فروتن افزود: اما جمع آوری ضایعات توسط کودکانی که ۱۰ سال به بالا دارند در شیراز رو به افزایش است و با توجه به اینکه زباله‌های خشک قابل بازیافتی که کودکان جمع و یا جدا می‌کنند با واسطه بزرگسالانی از جمله پدر به فروش می‌رسد، دستمزد اندکی عاید بچه‌ها می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط یاد شده درباره دستمزد کودکان، آن‌ها دچار سوءاستفاده اقتصاد‌ی می‌شوند و همین مسئله ممکن است به سلامت روانی آن‌ها به خصوص در آینده، آسیب‌های جبران ناپذیری بزند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: بیشترین کودکان کار در سنین دبستان هستند و به نظر می‌رسد سایر نهاد‌ها نیز باید نسبت به کودکان کار احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند تا امور مربوط به آن‌ها با سرعت بیشتری سر و سامان یابد.

مینا شهرسبزی کارشناس مسئول امور آسیب د یدگان اجتماعی بهزیستی فارس افزود: براساس آمار موجود ۳۰ تا ۳۵ درصد کودکان کار استان، ایرانی اند که این میزان بالاتر از حد انتظار است.

او گفت: عامل اصلی افزایش تعداد کودکان کار، وضعیت اقتصاد‌ی نامطلوب خانواده‌های آن‌ها است که باید با حمایت از این خانواده‌ها زمینه کاهش آسیب‌های مربوطه فراهم شود.

این کارشناس مسئول بهزیستی استان افزود: به منظور دستیابی به اهداف مطلوب، استان هم باید اعتباراتی برای ساماندهی کودکان کار در نظر بگیرد و در این باره نباید فقط منتظر اعتبارات کشوری باشیم.

شهرسبزی افزود: بازارچه‌هایی برای کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها باید در نظر گرفته شود تا با فراهم شدن زمینه اشتغال آن‌ها آسیب‌ها به حداقل برسد.

این کارشناس مسئول بهزیستی فارس گفت: کودکان کار در حال حاضر ۲۱ تا ۴۰ روز پس از ورود به مراکز بهزیستی در صورت مشخص شدن وضعیت خانواده، به خانواده سپرده می‌شوند و در صورت عدم صلاحیت آن‌ها در صورت لزوم در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند.

شهر سبزی با اشاره به وجود یک مرکز روزانه و ۳ مرکز شبانه روزی ساماندهی کودکان کار و خیابانی در فارس ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر ارگان‌ها بتوان به اهداف مطلوبی در این زمینه دست یافت.

او تاکید کرد: اگر اعتبار باشد، حمایت از این کودکان افزایش می‌یابد و از سازمان‌های مردم نهاد برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی فارس، با دادن مجوز و دیگر خدمات حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار