احمدی زاده گفت: از ٩٣٣ نفر نامزد انتخاباتی، ٣۶۴ نفر تایید صلاحیت و ۴٧٨ نفر رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۸۲۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 18 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید احمد احمدی زاده با اشاره به آخرین روند انتخابات در این استان؛ اظهار کرد: ستاد انتخابات استان فارس از اواخر اردیبهشت ماه نسبت به تشکیل ستاد انتخاباتی اقدام کرده و تأکنون حدود ١٧ جلسه انتخاباتی با حضور فرمانداران حوزه انتخابیه برگزار شده است.

او بیان کرد: البته کمیته‌های زیرمجموعه انتخاباتی همچون کمیته بازرسی، استعلامات، امنیتی و فناوری همزمان در سطح استان فارس شکل گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: در استان فارس، ٣ میلیون و ۵٠٠ نفر هزار نفر واجد شرایط رأی گیری هستند که از این تعداد ١ میلیون و ٣۵٠ هزار نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و ١٩١ هزار و ۵٠٠ نفر هم رأی اولی هستند.

احمدی زاده با اشاره به تعداد نامزد‌های انتخاباتی در استان فارس، یادآور شد: از ٩٣٣ نفر نامزد انتخاباتی، ٣۶۴ نفر تایید صلاحیت و ۴٧٨ نفر رد صلاحیت شدند.

او تاکید کرد: حدود ١٣٢ نفر از انتخابات انصراف دادند و در حال حاضر ٣٢٣ کاندید در استان فارس با یکدیگر رقابت دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس افزود: همچنین از این تعداد، حدود ٢٨٨ نفر مرد و ٣۵ نفر زن هستند.

احمدی زاده گفت: در حال حاضر ٣٢٢٧ شعبه أخذ رأی در سراسر استان وجود دارد که ٢٣٠٠ شعبه به صورت ثابت و ٩٢٧ شعبه سیار هستند.

او ادامه داد: از این تعداد شعبه أخذ رای، ۴ شعبه مختص به اقلیت‌های دینی است که اجرا آن به صورت مطلوب انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش مشکلات مردم در رای گیری، تعداد شعبه‌ها را از ٣٠١١، به ٣٢٢٧ شعبه افزایش دادیم.

احمدی زاده در پایان گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دو دوره هشتم ۶١، در دوره نهم ٧١ و در دوره دهم ۶٠ درصد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار