به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس «انصراف‌دهندگان این دوره از مجلس را تاکنون 156 نفر اعلام کرده» و با این حساب تا امروز 292 نفر در حال رقابت برای 18 کرسی مجلس هستند که با یک حساب سرانگشتی برای هر کرسی 16 نفر متقاضی وجود دارد.
کد خبر: ۸۲۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 20 February 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:« انتخابات یک جهاد عمومی و نعمت و امتحان الهی است که اگر با حضور حداکثری مردم همراه شود، مایه آبروی نظام اسلامی و تقویت کشور و مصونیت بخش در برابر توطئه‌ها و زمینه‌ساز ایران قوی خواهد بود» این عبارات مقام معظم رهبری در تاریخ 29 بهمن ماه امسال است.

دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات

در استان فارس نیز افراد شاخص فرهنگی و سیاسی در فضای مجازی و واقعی یا با انتشار بیانیه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند که از جمله آنها می‌توان به پیام تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، آیت‌الله دستغیب اشاره کرد. وی در پیام خود با اشاره به حساسیت‌های این دوره از انتخابات، به تبیین اهمیت حضور و مشارکت مردم و انتخاب اصلح پرداخته است.

همچنین دیگر مسئولان از جمله استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مدیران نیز در نشست‌های خبری یا پیام‌های جداگانه بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید کردند و این امر را لازمه قوی‌تر شدن نظام دانستند حتی نمایندگان فعلی مجلس نیز که در فرایند ثبت‌نام تائید نشدند، حضور در پای صندوق‌های رای را عاملی برای افزایش همبستگی مردم ایران و قدرت بیشتر کشور دانسته‌اند.

اصحاب رسانه استان فارس نیز از این قافله عقب نماندند و مدیران رسانه‌های استان با هشتگ « می‌آییم برای ایران» در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم‌های چند ثانیه‌ای کرده واز مردم برای شرکت در انتخابات دوم اسفندماه دعوت کردند.

16 نفر متقاضی برای هر کرسی مجلس

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس در مجموع 93 حوزه انتخاباتی متشکل از 15 حوزه انتخاباتی اصلی و 78 حوزه فرعی در استان وجود دارند و سه هزار و 227 شعبه انتخاباتی در استان فارس فعال هستند، و چهار حوزه هم برای مشارکت اقلیت‌های دینی در استان فارس پیش‌بینی شده است.

براساس اظهارات سید احمد احمدی‌زاده برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 934 نفر در استان فارس ثبت نام کردند که 365 نفر تایید و 478 نفر رد صلاحیت شدند.

 

رئیس انجمن زرتشتیان استان البرز در گفت‌وگو با تسنیم: ملت ایران با حضور پرشور خود در انتخابات مشت محکمی بر دهن یاوه‌گویان می‌زنند

وی «انصراف‌دهندگان این دوره از مجلس را تاکنون 156 نفر اعلام کرده» و با این حساب تا امروز 292 نفر در حال رقابت برای 18 کرسی مجلس هستند که با یک حساب سرانگشتی برای هر کرسی 16 نفر متقاضی وجود دارد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس 2 هزار و 300 شعبه ثابت و 927 شعبه سیار در استان فارس آماده رای‌گیری است که هزار و 810 شعبه آن شهری و هزار و 417 شعبه روستایی است. براساس آمار موجود بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط رای در استان هستند که 191 هزار و 500 نفر رای اولی هستند.

آمادگی 100 درصدی نیروی انتظامی برای تامین امنیت

در بحث تامین امنیت و سلامت انتخابات فارس نیز سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرده است «نیروی انتظامی برای تأمین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد».

به گفته وی نیروی انتظامی استان فارس با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود برای برقراری امنیت مطلوب در زمان انتخابات تلاش می‌کند تا شرایط برای حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان فارس آمادگی پلیس را برای تأمین امنیت انتخابات استان به صورت 100 درصدی اعلام کرده که به صورت لحظه‌ای مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

سردار حبیبی وجود امنیت و آرامش در انتخابات را به عنوان یک اصل مهم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی عنوان کرده است.

بازرسان آماده ثبت تخلفات

عبدالرضا قاسم‌پور، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان فارس نیز از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی رسیدگی به شکایات انتخاباتی خبر داده و اعلام کرده که مردم علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات انتخاباتی، می‌توانند شکایات خود را به هیئت‌های بازرسی در تمامی شهرستان‌ها اعلام کنند.

به گفته وی هیئت‌های بازرسی انتخابات در 36 شهرستان استان فعال هستند و تمام فعالیت‌ها و روند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را رصد می‌کنند.

کمتر از 24 ساعت تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، انتخاباتی که قرار است مردم برای 4 سال نمایندگان خود را انتخاب کنند در این میان آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، حضور حداکثری مردم است.

موضوعی که رهبر انقلاب نیز بارها در سخنرانی‌های خود به آن اشاره کردند و نامزدهای انتخاباتی در استان فارس نیز در نشست‌های خود به آن اشاره داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار