فرماندار شیرازبا تاکید بر این مطلب که با سازوکار انتخابات کنونی امکان بروز هر نوع تخلفی در شعب اخذ رای گرفته شده است،گفت: با استقرار اکیپ های نظارتی در اطراف شعب اخذ رای تلاش شده تا جلوی تمام فرصت طلبانی که احتمال دارد اقدام به تبلیغات خارج از موعد قانونی در اطراف محل رای گیری کنند گرفته شود.
کد خبر: ۸۲۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 21 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا امیری جمعه در حاشیه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در شیراز افزود: فرآیند رای‌گیری به گونه‌ای است که هیچکس نمی‌تواند از رای اشخاص به کاندیدای مورد نظرش اطلاع پیدا کند.
فرماندار شیراز پیرامون اقدامات انجام گرفته برای جلوگیری از سرازیر شدن آرای اتوبوسی به صندوق های رای نیز گفت: گشت‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از این موضوع پیش‌بینی شده که در ورودی‌های شهرها و روستاهای شهرستان شیراز مستقر شده‌اند.
وی ادامه داد: براساس تجارب دوران گذشته عصر امروز شعبات اخذ رای پرازدحام‌تر از صبح خواهد بود و به همین دلیل از مردم و شهروندان شیرازی تقاضا دارم که هم اکنون برای رای دادن اقدام کنند و آن را به بعد از ظهر موکول نکنند.
فرماندار شیراز با بیان اینکه احتمال تمدید مهلت قانونی رای گیری وجود دارد،گفت: نیروهای دست اندرکار انتخابات در شعب‌های اخذ رای که احتمال ازدحام رای‌دهندگان براساس تجارب گذشته وجود داشته تقویت شده است.
وی به کارگیری ۱۵ هزار نیروی انسانی برای حضور و پشتیبانی از شعب اخذ رای شهرستان شیراز را یادآور شد و افزود: براساس محاسبات انجام شده و رایزنی با هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات تعرفه رای به اندازه کافی پیش بینی و تهیه شده است.
امیری با بیان اینکه شهرستان شیراز به ۱۳ مرکز انتخاباتی تقسیم بندی شده، اظهار داشت: تمام نمایندگان دستگاه های متولی انتخابات در این مراکز مستقر هستند و هر یک از این مراکز سیزده‌گانه مانند ستاد مستقر در فرمانداری شیراز عمل می‌کنند.
وی ادامه داد: پیش بینی تعرفه‌های مورد نیاز شعبات انجام شده و علیرغم آن نیز میزانی تعرفه رای گیری در اختیار مراکز ۱۳ گانه شهرستان شیراز قرار گرفته که در صورت نیاز با تایید هیات مرکزی ستاد انتخابان شیراز می توانند در اختیار شعبات متقاضی قرار داده شود.
فرماندار شیراز گفت: برای حفظ امنیت شعبات اخذ رای نیز پیش بینی نیروهای انتظامی کافی شده و علیرغم این نیز نیروهای امنیتی احتیاط در مراکز نظامی مستقر شده که امور تحت مدیریت قرار گیرد.

۲۴ مورد از ۲۵ فرآیند انتخابات الکترونیکی است

وی ادامه داد: انتخابات ۲۵ فرآیند کلی دارد که ۲۴ مورد آن الکترونیکی است و تنها شمارش آرا بصورت دستی انجام می شود.
امیری با بیان اینکه در انتخابات امروز احراز هویت رای دهندگان بصورت الکترونیکی انجام می شود،افزود: حدود ۷ ثانیه زمان برای شناسایی افراد وجود دارد که مواردی از جمله سن، فوتی نبودن شناسنامه و عدم رای دادن چندین باره افراد مشخص می‌شود.
وی اظهار داشت: اگر کدی که حاکی از تایید احراز هویت است در پی رای دادن مجدد اشخاص و یا نرسیدن به سن قانونی و ... صادر نشود آن فرد مجاز به رای دادن نیست.

امکان تخلف در شعب اخذ رای وجود ندارد

وی با تاکید بر این مطلب که با سازوکار انتخابات کنونی امکان بروز هر نوع تخلفی در شعب اخذ رای گرفته شده است،گفت: با استقرار اکیپ های نظارتی در اطراف شعب اخذ رای تلاش شده تا جلوی تمام فرصت طلبانی که احتمال دارد اقدام به تبلیغات خارج از موعد قانونی در اطراف محل رای گیری کنند گرفته شود.
امیری تعداد رای دهندگان و افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال سن را در حوزه انتخابیه شیراز را یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور در حال برگزاری است. در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برپا است.
سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.
استان فارس دربرگیرنده ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.
بنا بر اعلام شامگاه پنجشنبه اول اسفندماه جاری رئیس ستاد انتخابات استان فارس، هم اینک تعداد کاندیداهای نمایندگی ۲۵۱ نفر است که از این تعداد ۲۱۹ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند.
سید احمد احمدی زاده افزود:‌ از شروع ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان فارس، ۹۲۴ نفر در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به فارس انتقال دادند که در این میان،‌ تاکنون ۲۰۵ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند.
بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، چهار شعبه اخذ رای برای پیروان ادیان الهی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) در شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده است.
مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار