همزمان با سراسر کشور، مردم فارس نیز در ۹۳ حوزه انتخابیه، برای برگزیدن ۱۸ نماینده خود، پای صندوق‌های رای رفته‌اند یا طی ساعات باقیمانده، به تکلیف شرعی خود عمل خواهند کرد.
کد خبر: ۸۲۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 21 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:از دقایق اولیه صبح جمعه، مردم در شیراز و دیگر نقاط استان فارس برای شرکت در انتخابات به تدریج راهی حوزه‌های اخذ رای شدند تا از میان قریب به ۳۰۰ کاندیدای حاضر در صحنه رقابت انتخاباتی، ۱۸ نفر را انتخاب و به عنوان نماینده خود برای ۴ سال آینده، راهی خانه ملت کنند.

حضور پررنگ مردم در شعب رای گیری شیراز

استاندار فارس که در اولین دقایق آغاز اخذ رای، به همراه سایر مدیران ارشد فارس در شعبه اخذ رای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که براساس گزارش‌ها، حضور مردم فارس از همان ساعات اولیه چشمگیر بوده است.

عنایت‌الله رحیمی، حضور پررنگ مردم در انتخابات را منجر به تشکیل یک مجلس قوی و تاثیرگذار بر اقتدار عمومی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که امروز نیز مردم ایران حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.

بیش از ۳۲۰ شعبه اخذ رای در فارس/ ۴ شعبه ویژه اقلیت‌های دینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز اعلام کرد که در این دوره انتخابات، ۳۲۲۷ شعبه اخذ رای در ۹۳ حوزه انتخابیه سراسر استان کار اخذ رای از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واجد شرایط را عهده دار است.

احمد احمدی، با اشاره به اینکه چهار حوزه برای مشارکت اقلیت های دینی در استان فارس پیش بینی شده است، استقبال مردم از انتخابات را از همان ساعات اولیه آغاز رای گیری، خوب توصیف کرد. با توجه به شمار نامزدهای انتخابات مجلس، برای هر یک کرسی از ظرفیت ۱۸ نفره فارس در مجلس، ۱۴ نامزد حضور دارد.

برپایی ۷۲۸ شعبه اخذ رای در مرکز استان

رئیس ستاد انتخابات شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز گفت: در این حوزه انتخابیه، ۷۲۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که بیش از ۸۳ درصد آن در مدارس مستقر است.

محمدرضا امیری با اشاره به فعالیت چهار شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی در شیراز، گفت: در شهر شیراز ۵۹۰ شعبه اخذ رای، بخش مرکزی ۶۷ شعبه، بخش ارژن ۲۵ شعبه و همچنین ۵۵ شعبه سیار و برای شهرستان زرقان هم ۴۲ شعبه پیش‌بینی شده است.

او از افزایش بیش از ۶ درصدی شعب اخذ رای نسبت به آخرین انتخابات خبر داد و گفت: هزار و ۳۷۲ نفر به عنوان نماینده فرمانداری و پنج هزار و ۶۳۸ نفر به عنوان عضو شعب برای حضور در محل شعبه‌های اخذ رای پیش‌بینی شده است، یعنی جمعا تعداد ۱۵ هزار نفر این انتخابات را پشتیبانی می‌کنند.

امیری شمار رای دهندگان و افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال را در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز را یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

برگزاری انتخابات میاندوره‌ای خبرگان رهبری

 استان فارس جزو چهار استانی است که انتخابات میاندوره‌ای مجلس نیز در آن برگزار خواهد شد.

در این دوره، ۲ داوطلب برای کسب یک کرسی باقیمانده متعلق به فارس در خبرگان رهبری با هم رقابت خواهند کرد.

استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز ۱۸ نماینده دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، ۴ نفر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار