نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز رفع مشکلات معیشتی مردم را در حوزه اختیارات مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: حل مشکلات اقتصادی مردم باید در مجلس یازدهم رقم بخورد که با نظارت مجلس بر دولت بخشی از توقعات مردم برآورده خواهد شد و می تواند رضایت جامعه را از عملکرد مجلس جلب کند.
کد خبر: ۸۲۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 21 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام جمعه در حاشیه برگزاری انتخابات در گفت و گو با خبرنگاران افزود: معتقدم که مانند همه انتخاباتی که در دوران قبلی نظام اسلامی برگزار شده ،باز هم ملت ایران امروز با حضور خود جهانیان را شگفت زده خواهند کرد و عزم و اراده خود را برای پیشبرد نظام اسلامی نشان می دهند.
وی ادامه داد: حضور باشکوه و توام با اراده مردم در انتخابات امروز وظیفه همه نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را سنگین‌تر می کند که با جدیت به وظایفشان عمل کرده و آنچه را که لازم است برای خدمت به مردم انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس یازدهم اضافه کرد: مسلما وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی زیادتر از مجلس خبرگان رهبری است اما نمایندگان خبرگان نیز وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
وی رفع مشکلات معیشتی مردم را در حوزه اختیارات مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: حل مشکلات اقتصادی مردم باید در مجلس یازدهم رقم بخورد که با نظارت مجلس بر دولت بخشی از توقعات مردم برآورده خواهد شد و می تواند رضایت جامعه را از عملکرد مجلس جلب کند.
دژکام در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای آنچه که در عرصه اجرایی کشور در چهار دهه گذشته رخ داده افت و خیزهای زیادی را تجربه کرده ایم که پیام حضور مردم در انتخابات امروز حکایت از رشد و شکوفایی کشور با تکیه بر اقتصاد درون زا است و باید به جای امیدواری به بیگانگان به مردم کشور خودمان اعتماد و مطالبات آنها را پیگیری کرد.
امام جمعه شیراز با اشاره به اولویت های مجلس آینده،اظهار داشت: فارس به دلیل ایثار مردمانش در برهه های مختلف سکون اختیار کرده تا مشکلات و مسایل پیش روی کشور حل شود اما اکنون که عرصه رشد اقتصادی است فارس می تواند به قطبی تبدیل شود که در سطح جهان شناخته شده باشد که این مهم با همت نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم فارس از ۱۸ نماینده این استان در مجلس یازدهم شورای اسلامی توقع دارند که همت کنند تا فارس در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.
وی فارس را مرکز مهم فرهنگی و اقتصادی پیشرفته ای در سطح کشور و دنیا دانست و گفت: این خطه می توان برای ایران و جهان الگو باشد که تحقق این امر باید با همت نمایندگان آینده مردم این خطه در مجلس کلید زده شود و جایگاه این استان در برنامه ریزی ها ارتقا یابد که این توقع اهالی فارس از نمایندگان است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور در حال برگزاری است. در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برپا است.
سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.
استان فارس دربرگیرنده ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.
بنا بر اعلام شامگاه پنجشنبه اول اسفندماه جاری رئیس ستاد انتخابات استان فارس، هم اینک تعداد کاندیداهای نمایندگی ۲۵۱ نفر است که از این تعداد ۲۱۹ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند.
سید احمد احمدی زاده افزود:‌ از شروع ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان فارس، ۹۲۴ نفر در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به فارس انتقال دادند که در این میان،‌ تاکنون ۲۰۵ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند.
بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، چهار شعبه اخذ رای برای پیروان ادیان الهی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) در شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده است.
مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار