رئوفی گفت: زدن ماسک تاثیری در پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس از فرد بیمار به فرد سالم ندارد، مهمترین روش پیشگیری، شستن مرتب دست هاست.
کد خبر: ۸۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 22 February 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«رحیم رئوفی» گفت: ماسک یک منبع عفونت است زیرا با عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد، قطرات تنفسی بر روی ماسک می ماند و تبدیل به یک منبع عفونی می شود که شخص بیمار این منبع عفونی را با خود همه جا حمل می کند.

 

متخصص بیماری های عفونی و فوکال پوینت بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به این مطلب که زدن ماسک تاثیری در پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس از فرد بیمار به فرد سالم ندارد، افزود: بیشترین عامل انتقال کرونا ویروس قطرات تنفسی روی سطوح است، لذا افراد می بایست دست های خود را مکررا با آب و صابون بشویند و تا آنجا که امکان دارد هنگام دست زدن به اشیاء و هر وسیله دیگر از دست غیر غالب استفاده کنند.

 

رئوفی بیان کرد: استفاده از ماسک حتی گاهی باعث می شود توجه ما از عامل اصلی انتقال ویروس یعنی دستها کم شده و شستسوی مداوم آنها را فراموش کنیم.

 

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: توصیه می شود حتی افراد بیمار مبتلا به علائم سرما خوردگی و یا کرونا ویروس به جای استفاده از ماسک به طور مداوم از دستمال کاغذی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه فرد بیمار باید مرتب از دستمال کاغذی استفاده کند و به محض مرطوب شدن دستمال، آن را دور بیندازد، خاطرنشان کرد: باید بعد از استفاده از دستمال کاغذی سریعا فرد بیمار دست هایش را بشوید.

 

رئوفی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، زدن ماسک فقط برای افرادی توصیه می شود که مبتلا یا دارای علائم بیماری هستند، بیان کرد: مهمترین و بهترین روش برای افراد سالم در پیشگیری از کرونا ویروس شستن مرتب دستها است.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک حتی گاهی باعث می شود توجه ما از عامل اصلی انتقال ویروس یعنی دستها کم شده و شستسوی مداوم آنها را فراموش کنیم، گفت: کرونا ویروس در هوا نمی تواند بماند و بر روی سطوح قرار می گیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار