آیت الله حبیب الله شعبانی خاطر نشان کرد: از آنجایی که استان همدان، به عنوان یک استان مذهبی شناخته می‌شود، باید مراقب آسیب‌های فرهنگی ناشی از حضور گردشگر باشیم.
کد خبر: ۸۲۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 22 February 2020
امام جمعه همدان با بیان اینکه هنوز نتواسته‌ایم همدان را در ردیف برخی شهر‌های گردشگرپذیر معرفی کنیم، گفت: این خواسته نیازمند برنامه ریزی دقیق و پیدا کردن راه حل مناسب است.

به گزارش مهر، آیت الله شعبانی در دیدار با جمعی از فعالان این حوزه، با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری، خاطر نشان کرد: متأسفانه نتواسته‌ایم، همدان را در ردیف برخی از شهر‌های دیگر معرفی کنیم و این موضوع نشان می‌دهد که نیازمند برنامه ریزی دقیق و پیدا کردن راه حل مورد نیاز آن هستیم.

وی افزود: در ایام اربعین، همدان محل عبور مسافران ۵ استان بود، اما این سوال مطرح می‌شود که چند نفر از این زائران که وارد همدان شدند را توانستیم به عنوان گردشگر مذهبی جذب کنیم؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه زیر ساخت‌ها نیز کمبود‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: فرودگاه همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی نمی‌توان بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد، اما قطار و راه آهن، ظرفیت بزرگی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در این حوزه عوامل مختلفی وجود دارد که باید به صورت تخصصی مورد بحث قرار گیرد و یکی از آن‌ها تربیت نیرو‌های متخصص برای ورود در این عرصه است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی کشور، خانواده‌ها به دنبال مقصد‌هایی هستند که ارزان‌تر باشد، ابراز داشت: امروز نیازمند واحد‌های اقامتی ارزان قیمت در همدان هستیم تا خانواده‌ها در آن بتوانند به راحتی اقامت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما به خوبی با ضعف‌ها آشنا هستیم، یادآور شد: در مدیریت استان نیاز به یک همت قوی داریم تا از این ظرفیت‌های عظیم و رویداد‌های مهم، به بهترین نحو استفاده کنیم.

آیت الله شعبانی به پیشینه کشور و استان همدان اشاره کرد و گفت: در استان و کشور هم از نظر مذهبی و هم از نظر ملی دارای پشتوانه تاریخی قوی هستیم، اما این سوال وجود دارد آیا توانسته‌ایم در راهنمایی‌های خود این فرهنگ را به گردشگران القا کنیم؟

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که استان همدان، به عنوان یک استان مذهبی شناخته می‌شود، باید مراقب آسیب‌های فرهنگی ناشی از حضور گردشگر باشیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه کشور ما دارای فرهنگ قدرتمندی است، اظهار داشت: فرهنگ غالب، همیشه خودش را تحمیل می‌کند لذا باید مراقب باشیم که فرهنگ گردشگر بر ما غالب نشود چرا که فرهنگ و تمدن ما بر خلاف تمدن‌های دیگر که عمری ۳۰۰ ساله دارند، دارای قدمت و عظمت بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما ناشی از دین اسلام که شامل منطقی‌ترین آموزه‌ها است می‌باشد، یادآور شد: گردشگران باید این نگاه و اعتقاد که ما فرهنگ قالب هستیم را به مخاطبان خود القا کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حضور گردشگران خارجی در شهر قم، خاطر نشان کرد: در قم طلابی که مسلط به زبان‌های خارجی هستند به عنوان راهنمایان گردشگری، با نگاه تبلیغی خود که دارای دغدغه هستند، این حس را به خوبی در مخاطب خود القا می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار