برای بهتر شدن سوختگی‌های ناشی از آتش سوزی یا آب جوش، کچلی و خالی شدن قسمت‌های ریخته شده مو بهتر است روزی دو و سه بار از پوست خیار یا آب استفاده کرد.
کد خبر: ۸۲۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 22 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: برای بهتر شدن سوختگی‌های ناشی از آتش سوزی یا آب جوش، کچلی و خالی شدن قسمت‌های ریخته شده مو بهتر است روزی دو و سه بار از پوست خیار یا آب استفاده کرد. گرفتن روغن خیار تاثیر زیادی برای درمان بیماری‌ها و خشکی‌های پوستی دارد و برای تهیه این روغن باید دو لیوان آب خیار و یک لیوان روغن کنجد را با هم مخلوط کنیم و به آرامی آن را روی شعله کم به منظور لطافت پوست حرارت دهیم.

خیار بسیار نفاخ است و افراد با مزاج سرد نباید به هیچ عنوان آن را مصرف کنند، زیرا باعث تضعیف معده و دستگاه گوارش می‌شود و افراد برای کاهش نفخ معده و سردی بهتر است از نمک‌های مفید، نعناع، آویشن و پونه استفاده کنند. در هنگام شب والدین باید جلوی خوردن خیار کودکان را بگیرند، ولی افرادی که دارای حرارت ریوی هستند باید مصرف خیار را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهند.

در افراد مبتلا به مزاج گرم مصرف مداوم خیار عوارض کمتری دارد، ولی افراد با مزاج سرد بهتر است از خوردن خیار صرف نظر کنند. گرفتن آب خیار و ترکیب آن با باقلا تاثیر زیادی بر کاهش سیاهی‌های دور چشم افراد دارد. خوردن آب خیار تاثیر بسیار زیادی در کاهش بوی بدن دهان و التهاب کیسه صفرا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار