مدیر بورس منطقه‌ای فارس از داد و ستد یک هزار و ۵ میلیون سهم در معاملات بورس منطقه‌ای فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 24 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه ای استان فارس اظهار کرد: در بهمن ماه ۹۸ و طی ۲۰ روز فعالیت یک هزار و ۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او ادامه داد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۲۸۵۸۵۳ میلیون ریال بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۰۰ درصد و ارزش ریالی معاملات ۲۸۲ درصد افزایش داشته است.

کرشمه ترابیان تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۱ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۹ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۴ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۹ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس افزود: در یک ماهه اخیر ۳۵ ایستگاه کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۶۳۳۴۴ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۸۱۶۷ میلیون ریال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار