رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی و دستگیری ۲ نفر کلاهبردار حرفه‌ای که شهروندان را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت ۷ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 24 February 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی جوان با حضور در این پلیس و ارائه مرجوعه قضائی اعلام داشت مبلغی بالغ بر 80 میلیون ریال به صورت غیر‌مجاز از حسابش برداشت شده است.

وی افزود: طی مدت کوتاهی چندین پرونده با همین موضوع به این پلیس ارجاع شد که شکات در اظهارات خود از برداشت‌های غیر مجاز با مبالغ کلان خبر می‌دادند.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: با بررسی دقیق‌تر مشخص شد که اغلب قربانیان بعد از درج کالای خود در یکی از سایت‌های آگهی محور برای فروش، پیامکی از شخص ناشناس که خود را مدیر سایت معرفی می‌کرده است دریافت می‌کردند که در متن پیام آمده بود "آگهی شما بعد از 24 ساعت از روی سایت برداشته می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع مبلغ 1000 تومان از طریق لینک زیر به حساب سایت واریز کنید.

سرهنگ سلیمانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه‌روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی ردپای متهم را در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

 

رئیس پلیس فتا استان فارس عنوان کرد: پس از دستگیری این متهم یک نفر دیگر از همدستان وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی، نفر دوم نیز دستگیر که با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سطح فعالیت این افراد در سراسر کشور بودهو تا کنون نزدیک به 7 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس و دستگیری متهمین کمتر از 15 روز، این سرعت عمل سبب شد این افراد نتوانند فعالیت مجرمانه خود را ادامه دهند.

این مقام مسئول به همشهریان عزیز توصیه کرد: نسبت به دریافت پیامک‌هایی که از طرف افراد ناشناس برای آنها ارسال می‌شود دقت لازم را داشته باشند و در این خصوص هوشیارانه عمل کنند و هرگز بر روی لینک‌های ارسال شده از طرف افراد ناشناس کلیک نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار