معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس گفت:بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی استان فارس مورد سمپاشی قرار گرفته که از این میزان ۴۵ هکتار توسط پهپاد صورت گرفته است
کد خبر: ۸۲۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:احمد پژمان بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی استان فارس مورد سمپاشی قرار گرفته که از این میزان ۴۵ هکتار توسط پهپاد صورت گرفته است

وی اضافه کرد: سال گذشته بعد از ۵۰ سال در کشور شاهد این بودیم که ملخ‌های صحرایی به اراضی استان فارس نیز حمله و شدند و با توجه به پیش بینی‌هایی که صورت گرفته بود امسال نیز شاهد این حمله بودیم که اولین موج حمله در دوم اسفند ماه در شهرستان‌های مهر لامرد صورت گرفت.

او در خصوص حمله این آفت کشاورزی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌هایی که صورت گرفته است جمعیت این ملخ‌های صحرایی در حملات امسال چندین برابر سال گذشته بوده به صورتی که شاهد ۳۵ توده بوده که هر توده بیش از هزاران ملخ صحرایی به همراه داشته است در حال حرکت به سمت کشور است.

پژمان به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به اینکه سم رایگان به کشاورزان داده می‌شود کشاورزان در صورت مشاهده پرواز ملخ‌های صحرایی در مزارع و باغ‌های خود نسبت به سم پاشی دستی و زمینی بر علیه ملخ‌های صحرایی اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: شماره تلفن ٠٩٠١٨٣٩۶٧۴۴ در راستای اطلاع رسانی برای مشاهده ملخ‌های صحرایی در نظر گرفته شده است و افراد پس از مشاهده این آفت کشاورزی با شماره تلفن فوق تماس حاصل کرده و مراتب را گزارش دهند.

وی در توصیه به کشاورزان گفت: در مناطقی که شواهد سمپاشی برای مقابله با ملخ‌های صحرایی هستیم کشاورزان و دامداران از چرای دام در این مناطق به مدت یک هفته خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار