مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شغل برای مددجویان و نیازمندان این استان ایجاد شد است.
کد خبر: ۸۲۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸ 27 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  ضیاء رضایی در نشست کمیته همیاری و خدمت رسانی ستاد دهه فجر استان ایلام که با حضور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و تعدادی دیگر از مدیران کل عضو این کمیته برگزار شد گفت: امسال برای پیشبرد برنامه های اشتغال زایی مددجویان این استان ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که جهش بسیار خوبی نسبت به سال گذشته از این نظر ایجاد شده است و ۱۱۶ درصد جذب اعتبار داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمهای ظالمانه غرب در کشور مواجه بوده ایم به این خاطر و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، در سال ۹۷ تعداد ۹ هزار خانواده به جمعیت مددجویی این استان اضافه شده است که با احتساب این تعداد، شمار کل مددجویان زیر پوشش این نهاد به حدود ۳۰ هزار خانوار افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: این در حالی است که تا پایان سال ۹۶ این نهاد با کاهش جمعیت مددجویان مواجه بود و سالانه حدود ۱۰ درصد مددجویان از طریق توانمندسازی از چتر حمایتی امداد خارج می شدند.

رضایی اضافه کرد: با توجه به اینکه هدف و برنامه اصلی امداد ایفای نقش کلینیک و اورژانس اجتماعی است لذا اولویت اصلی و برنامه راهبردی امداد ایجاد بستر های لازم برای توانمندسازی این خانواده هاست و خوشبختانه با توجه به اینکه غالب این خانواده ها دارای نیروی جوان و تحصیلکرده هستند تاکنون موفق شده ایم تعداد ۳هزار و پانصد فرصت شغلی ایجاد نماییم و آن شاءالله تا پایان سال هدف گذاری ما ۶هزار فرصت شغلی است که با همکاری همه دستگاهها محقق خواهد شد.

رییس ستاد دهه فجر استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۲۱ کارگروه این ستاد گفت: این کمیته ها در حال برنامه ریزی ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجرو تبیین دستاوردهای مختلف انقلاب برای مردم هستند.
حجت الاسلام علی چراغی پور دهه فجر را بهترین و مناسب ترین فرصت برای اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم دانست و گفت: امسال در دهه مبارک فجر پروژه های خوبی برای افتتاح و بهره برداری تعریف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست گفت: بهزیستی استان ایلام نیز با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر که عمدتاً افراد کم توان هستند را مورد حمایت خود قرار داده است.

زهرا همتی، افتتاح ۶۶ واحد مسکونی، افتتاح دهها طرح اشتغالزایی، افتتاح مهد کودکها و خدمات مددکاری و کلینیکی، افتتاح مراکز ترک اعتیاد و برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری در مهدهای کودک را از جمله برنامه های این سازمان در دهه فجر امسال برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار