عامل انتشار شایعه فوتی ویروس کرونا در شیراز دستگیر شد
کد خبر: ۸۲۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ 27 February 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی عامل انتشار دهنده شایعه درباره نخستین فوتی ویروس کرونا در شیراز خبر داد.
 سرهنگ حشمت سلیمانی افزود: در رصد‌های انجام شده در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویح شایعه و انتشار کلیپی مبنی بر کشته شدن نخستین نفر در شیراز بر اثر بیماری کرونا منتشر کرده بود شناسایی شد.
وی گفت: این فرد اقدام به انتشار کلیپی در فضای مجازی کرده بود که در آن شخصی به‌علت مبتلا بودن به بیماری کرونا فوت می‌کند که در واقع این کلیپ مربوط به کشور دیگری بوده است و این اقدام مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است.
سلیمانی با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند نشان کرد: در همین راستا هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری وی اقدام شد.
این مقام انتظامی تاکید کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آن‌ها خودداری کنند.
سلیمانی افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.
کپی لینک

برچسب ها: دستگیری ، شایعه ، فوت ، بیمار ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار