معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام تست‌های اولیه برای افراد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در استان فارس، گفت: بر اساس غربالگری انجام شده، تست پنج بیمار مشکوک به ابتلا به این ویروس در مرحله اولیه مثبت بوده است.
کد خبر: ۸۲۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 27 February 2020

دکتر عبدالرسول همتی افزود: این تست اولیه در استان انجام شده است و نتایج برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

او اظهار کرد: در استان فارس، برای موارد مشکوک که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به این بیماری هستند تست اولیه انجام می شود .

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پروتکل‌های درمانی برای افراد مشکوک بستری، هم اکنون در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در حال انجام است و این پروتکل‌ها برای موارد دارای نمونه مثبت، با جدیت بیشتری انجام می‌شود که امیدواریم به زودی شاهد بهبودی این افراد باشیم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: در طول این ایام، برخی موارد مشکوک به ابتلا نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.
دکتر لطفی با بیان اینکه در روز‌های اخیر با مشاهده موارد ابتلا به این بیماری در کشور، مراقبت‌های تیم‌های سلامت در استان قوت گرفته است، افزود: بر همین اساس روند پیگیری موارد مراجعه افراد برای انجام مراقبت‌های تکمیلی، با دقت و سرعت در حال انجام است و همکاران ما در مجموعه دانشگاه، به صورت شبانه روزی در این ایام، فعال هستند.

وی افزود:افراد مبتلا می‌توانند به در مانگا‌های بوستان در شهرک گلستان، فاطمه الزهرا در همت جنوبی، سعدی در شهرک سعدی، حضرت ابوالفضل در بلوار نصر، طالقانی در بلوار مدرس و حربن ریاحی در محله ده پیاله مراجعه کنند

او از مردم خواست تا در صورت داشتن پرسش در این زمینه با شماره ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت‌های درمانی تماس گرفته و یا به وبگاه اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار