حسین کشاورز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی به بهانه شیوع کرونا قیمت محصولات چند برابر شده است، می افزاید: اما متاسفانه واحدهای نظارتی برای ارائه آمار به مراکزی مانند استانداری و صنعت و معدن، مدام مغازه های سوپر مارکت را در سطح شهر شیراز جریمه می کنند.
کد خبر: ۸۲۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 28 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:با گذری در خیابان های شیراز به راحتی می توان رکود را در مغازه های سطح شهر شیراز مشاهده کرد؛ به طوری که این مهم سبب شده بسیاری از مغازه داران در آستانه نوروز با مشکل جدی مواجه شوند.

آن طور که کشاورز رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات فروشان شیراز می گوید: در حال حاضر افراد سودجو بازار لوازم بهداشتی و شوینده را در شهر شیراز متلاطم کرده‌اند. وی می افزاید: در شرایط فعلی بار سودجویی‌های افراد بر دوش مغازه داران و سوپر مارکت ها افتاده است.

 

افزایش چند برابری قیمت ها به بهانه شیوع کرونا

حسین کشاورز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی به بهانه شیوع کرونا قیمت محصولات چند برابر شده است، می افزاید: اما متاسفانه واحدهای نظارتی برای ارائه آمار به مراکزی مانند استانداری و صنعت و معدن، مدام مغازه های سوپر مارکت را در سطح شهر شیراز جریمه می کنند.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات فروشان شیراز در ادامه با اشاره به اینکه نباید با این بهانه که افرادی برخی محصولات را گران خریداری می کنند، مغازه داران و سوپر مارکت ها را جریمه کرد، می افزاید: در حال حاضر قیمت شوینده ها و مواد ضد عفونی کننده در سطح شهر شیراز دو الی سه برابر گران تر شده است.

به گفته وی مردم در سطح شهر شیراز از ترس مبتلا به بیماری کرونا به خرید مواد ضد عفونی کننده و شوینده هجوم آورده اند.

کشاورز در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مردم از خرید محصولات لبنی دست کشیده اند، می افزاید: ترس از مبتلا به بیماری کرونا باعث شده که مردم از خرید محصولات غذایی و میوه جات دست بکشند و به خرید مواد شوینده و ضد عفونی کننده رو بیاورند.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات فروشان شیراز با اشاره به اینکه گران خریدن با گران فروختن دو موضوع مجزا است، بیان می کند: مسئولان بدون پرسش و جویا شدن از قیممت خرید مواد شوینده و ضد عفونی کننده مغازه داران و سوپر مارکت های سطح شهر شیراز را جریمه می کنند، به طوریکه برای بهبود این وضع مسئولان باید منشا این بخش را پیدا کنند.

کشاورز با اشاره به اینکه بیماری کرونا در آستانه نوروز تاثیر زیادی بر روی بازار و مغازه های سوپر مارکت سطح شهر شیراز می گذارد، می افزاید: در صورت تداوم این روند بسیاری از مغازه داران و سوپر لبنیات های سطح شهر با وضع بدتری مواجه می شوند.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات فروشان شیراز با بیان اینکه از دو روز گذشته استقبال مردم از خرید بسیار کاهش یافته است، بیان می کند: این در حالی است که در دو روز گذشته با کاهش 50 درصدی مشتریان مواجه شده ایم.

وی با اشاره به اینکه بی اعتمادی مردم سبب شده که آنها به آمار و ارقام ها اطمینان نداشته باشند، می گوید: اطمینان مردم به صحبت های مسئولان باعث کاهش بسیاری مشکلات می شود.

کشاورز در ادامه با بیان اینکه در چنین شرایطی نیاز است تا صدا و سیما به صورت مستقیم ورود پیدا کند، می افزاید: در شرایط فعلی مسئولین باید به مردم اطلاع رسانی کنند و تاکید کنند که شیوع کرونا هیچ ارتباطی با مغازه داران ندارد.

فروش ساندویچی های سطح شهر به صفر رسیده است

احمدپناه رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز هم در ادامه با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شده که وضع مغازه های ساندویچی و فست فودهای شیراز به شدت نگران کننده باشد، می گوید: در حال حاضر میزان فروش مغازه های ساندویچی و فست فودهای سطح شهر شیراز یک سوم شده است، به طوری‌که تقریبا به صفر رسیده است.

محمدرضا احمدپناه با بیان اینکه در حال حاضر تعطیلی مغازه های ساندویچی و فست فودها به مراتب به صرفه تر است، می افزاید: بسیاری از واحدهای صنفی با ما تماس می گیرند و از تعطیلی واحدهای خود خبر می دهند.

به گفته وی 90 درصد مغازه های ساندویچی و فست فود در سطح شهر شیراز موارد بهداشتی را کاملا رعایت می کنند.

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز در ادامه با بیان اینکه تداوم روند این بیماری باعث تعطیلی بسیاری از مغازه های ساندویچی و فست فودها در سطح شهر شیراز می شود، بیان می کند: در چند روز گذشته و همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور از هر 10 مشتری سه نفر به مغازه ها جهت خرید ساندویچ مراجعه می کنند.

80 درصد مشتری های آرایشگران شیراز کاهش یافته اند

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه شیراز با بیان اینکه در حال حاضر ویروس کرونا به صورت بسیار گسترده بر روی بازار آرایشگران و مغازه داران این حرفه تاثیر گذاشته است، می افزاید: در شرایط فعلی بسیاری از مغازه داران و آرایشگران شیراز بسیار گله مندند.

امید بردبار با اشاره به اینکه آرایشگران شیرازی متضرر شده اند، بیان می کند: شیوع کرونا باعث شده که مشتریان مابه شدت کاهش یابد و با سیل عظیمی از بدهی و اجاره مغازه مواجه شویم.

بردبار در ادامه با بیان اینکه چشم آرایشگران همواره به قبل از نوروز و شب عید است، می افزاید: اگرچه آرایشگران در روزهای قبل از نوروز در وضع مناسبی هستند اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شده که با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه 75 الی 80 درصد مشتری های آرایشگران شیراز کاهش یافته اند، ادامه می دهد: بسیاری از فعالان این صنف معترضند و در یک سردرگمی به سر می برند.به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی هیچ اطلاع رسانی جز شستن دست از شیوع ویروس کرونا انجام نداده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار