مدارس فارس با به کارگیری فضای مجازی فعال هستند
کد خبر: ۸۲۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 06 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:همزمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، این مکان‌های آموزشی استان فارس حتی در مناطق کمتربرخوردار به پویش هر تلفن همراه یک کلاس درس پیوسته‌اند و هم‌اکنون کلاس‌های درس به‌صورت غیرحضوری دایر است.
رییس اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس با بیان اینکه پویش یاد شده همزمان با سراسر کشور در فارس نیز آغاز شد، گفت: این پویش با هدف جلوگیری از اخلال در آموزش آغاز شده است.
حمیدرضا شعبانی با اشاره به اینکه این پویش از ۱۲اسفندماه آغاز شده است، افزود: معلمان همزمان با آغاز برنامه‌های شبکه تلویزیونی آموزش، تصمیم گرفته‌اند فرایند آموزش را باوجود تعطیلی مدارس ادامه دهند.
وی ادامه داد: همکاران فرهنگی با خواندن متنی با عنوان من معلم استان فارسی برای پیشگیری از کرونا و حفظ سلامت دانش‌آموزان عزیزم با تلفن همراهم آموزش را ادامه می‌دهم؛ چون آموزش تعطیل‌شدنی نیست و ارسال فیلم به کانال اخبار آموزش وپرورش فارس در پیام‌رسان سروش پیوستن خود را به این پویش اعلام کرده‌اند.
رییس اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: هماهنگی‌هایی به‌منظور بهره‌گیری ازظرفیت شبکه فارس برای آموزش تلویزیونی به دانش‌آموزان صورت گرفته است.
سامانه نیما و فارس‌آموز در خدمت آموزش الکترونیک
در همین زمینه، رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به تعطیلی مدارس دو سامانه کلاس مجازی در اختیار مدیران سراسر استان فارس قرار گرفته است.
سعید امیری افزود: سامانه نیما در زمره سامانه‌های تعریف‌شده برای کلاس‌های مجازی است که از مهرماه سال جاری فعال شد و درحال حاضر روزانه ۱۰ تا ۲۰ کلاس درس در آن به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این سامانه که به آدرس اینترنتی vclass.farsedu.ir/nima از سوی اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس و با همکاری گروه‌های آموزشی استان راه‌اندازی شده است، این امکان را فراهم می‌کند که هر مدرسه مستقلا کلاس درس مجازی برگزار کند.
رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به راه‌اندازی بخش آموزش مجازی نرم‌افزار فارس‌آموز به آدرس farsamooz.ec.sums.ac.ir اظهار کرد: مدارسی که اتوماسیون داخلی هوشمند را در اختیار دارند، می‌توانند از آن برای برگزاری کلاس‌های مجازی استفاده کنند.
امیری ابراز داشت: مدیریت هر دو سامانه یادشده در اختیار مدیران مدارس است.
با آغاز به کار پویش یادشده و نیز راه‌اندازی سامانه‌های آموزشی استانی، افزون بر شیراز، دیگر شهرستان‌های استان فارس نیز به پویش هر تلفن همراه یک کلاس درس پیوسته‌اند و با آنکه در برخی مناطق زیرساخت‌های آموزش مجازی در مقایسه با کلان‌شهر‌ها کمتر در اختیار است، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۶۸ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است. تاکنون ۳ بیمار، بهبودی کامل یافته‌اند و دو بیمار بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار